Kā nopirkt sabiedrības interesi?

Aivars Kļavis, 30/01/2014

Post image for Kā nopirkt sabiedrības interesi?

Katrs publiskais iepirkums ir specifisks, tomēr visgrūtāk iepirkt to, kas nepakļaujas tradicionālajām mērvienībām. To, ko nevar ne nosvērt, ne izmērīt un sauc par intelektuālajiem pakalpojumiem. Divtik grūti, ja arī pašiem pasūtītājiem nav skaidra priekšstata un kritēriju, ko viņi ar konkrēto iepirkumu grib panākt. Nereti nauda gan iztērēta, bet labuma nekāda. Vēl vairāk – cilvēki, kam tas domāts, to pat nepamana. Un, ja arī pamana, tas viņos neizraisa cerēto interesi.

Viens no tādiem intelektuāliem pakalpojumiem, kas laiku pa laikam nepieciešams gan uzņēmējiem, gan vēl jo vairāk ‒ valsts pārvaldei un dažādām iestādēm, ir sabiedriskās attiecības jeb viss, ko mēs ar šo jēdzienu saprotam. Tās var būt sabiedrību informējošas, izglītojošas vai uz konkrētām aktivitātēm mudinošas kampaņas un pasākumi. Īstenībā tas ir veids, kā valsts pārvalde komunicē un uzrunā iedzīvotājus.

Nupat noslēdzās viena no pēdējo gadu lielākajām kampaņām, kas vēstīja par eiro ieviešanu. Savukārt, runājot par mazāk vērienīgām, bet regulārām sabiedrisko attiecību kampaņām, daudziem prātā noteikti ir palikušas CSDD organizētās vizuāli un emocionāli iedarbīgās akcijas. Tās izceļas ar radošumu un dažbrīd šokējošo tiešumu, tāpēc tiek pamanītas. Diemžēl to pašu nevar teikt par daudzām citām kampaņām un PR pasākumiem. Sevišķi tiem, kas informē par konkrētu resoru paveikto vai ES struktūrfondu izlietojumu.

Kāpēc tik grūti nopirkt sabiedrības interesi? Turklāt nereti par jautājumiem un lietām, kas pašai sabiedrībai vitāli svarīgas. Un kāpēc nereti sabiedrības intereses pirkšana aprobežojas ar laukuma pirkšanu avīzēs un žurnālos vai raidlaiku televīzijā un radio?

Latvijā taču netrūkst ne sabiedrisko attiecību kompāniju, ne profesionālu nozares speciālistu. Kas vainīgs? Sabiedrisko attiecību veidotāji, kuri piedalās publiskajos iepirkumos vai iepirkumu organizētāji?

Ienākt lai lasītu pilnu rakstu. (Neesi abonents? Pievienojies jau šodien!)

Iepriekšējais raksts:

Nākamais raksts: