IZM par 41 000 eiro īstenos kampaņu, lai veicinātu Augstskolu likuma grozījumu pieņemšanu

LETA, 15/10/2020

Post image for IZM par 41 000 eiro īstenos kampaņu, lai veicinātu Augstskolu likuma grozījumu pieņemšanu

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir izsludinājusi iepirkumu 41 000 eiro apmērā, lai ar kampaņu pozitīvi ietekmētu pretrunīgi vērtēto Augstskolu likuma grozījumu pieņemšanu.
Kā iepirkuma tehniskajā specifikācijā skaidro IZM, ar šo kampaņu ministrijā vēlas pozitīvi ietekmēt sabiedrības attieksmi pret augstākās izglītības nozīmi, kā arī veicināt iesaistīto pušu izpratni un normatīvo aktu grozījumu pieņemšanu.
IZM norāda, ka ministrijas īstenotās augstskolu pārvaldības modeļa maiņas sekmīgai realizācijai nepieciešami papildu publiskās komunikācijas resursi, proti, komunikācijas kampaņas stratēģija un vēstījumi, lai panāktu sabiedrības un iesaistīto pušu atbalstu.
Augstskolu pārvaldības modeļa maiņu plānots īstenot 2020./2021.gadā, un tā ietvers institucionālas, kā arī pārvaldības un tipoloģijas izmaiņas augstskolās. IZM norāda, ka sabiedrības un iesaistīto pušu informēšana par nepieciešamību Latvijā celt augstākās izglītības kvalitāti un starptautisko konkurētspēju, kā arī informēšana par ieguvumiem studentiem ilgtermiņā būs kampaņas vēstījumu pamatā.
“Ir nepieciešams skaidrot sabiedrībai plānotos soļus šajā procesā, tostarp, Augstskolu likuma grozījumu pieņemšanu Saeimā, kā arī ar likuma grozījumiem saistīto Ministru kabineta noteikumu pieņemšanu,” minēts iepirkuma tehniskajā specifikācijā.
Tāpat IZM ir aprakstījusi kampaņas izaicinājumus, piemēram, lai izvairītos no vienveidīgas un rutinētas komunikācijas, radošai idejai un stratēģijai jābūt ilgtspējīgai, atbilstošai komunikācijas vides pārmaiņām un aktualitātēm. Vienlaikus stratēģijas realizācijā un vēstījumu radīšanā un izplatīšanā nepieciešams iesaistīt viedokļu līderus.
Ministrijā arī uzsver, ka, ja radošā koncepcija paredz veikt mērķauditorijas aptaujas vai pētījumus, tiem jābūt reprezentatīviem un izstrādātiem saskaņā ar atzītām socioloģijas metodēm. Tāpat esot pieejami pieredzes stāsti, kurus var izmantot arī kampaņā, taču jāņem vērā, ka uz šiem pieredzes stāstiem nevar balstīt visu radošo koncepciju. IZM ļauj kampaņā iesaistīt arī darba devējus un nozaru pārstāvjus, uzsverot, ka “viņu loma var būt atbalsts vēstījumu nodošanā vai viedokļu paušanā”.
Kampaņas īstenotājam būs jāizstrādā un jāīsteno integrētās komunikācijas kampaņas stratēģija un vēstījumi, kas paredz dažādas komunikācijas aktivitātes. Paredzēts, ka integrētā kampaņa apvienos reklāmas, digitālos un/vai sabiedrisko attiecību instrumentus, “panākot visefektīvāko budžeta izmantošanu rezultāta sasniegšanai”.
Ar šo iepirkumu, IZM vēlas, lai tiktu izstrādāta komunikācijas stratēģija un vēstījumi augstākās izglītības kvalitātes un starptautiskās konkurētspējas veicināšanai, kā arī nodrošināta publicitāte un izpratnes veidošanās sabiedrībā par pārmaiņām augstākajā izglītībā.
Kampaņas laikā būtu jāsasniedz vismaz 20 publicitātes vienības, piemēram, viedokļu rakstus, ziņu sižetus, intervijas, un jārealizē vismaz pieci pasākumi, piemēram, publiskas diskusijas, semināri, vebināri vai preses konferences.
Tāpat sasniedzamajos rezultātos ietilpst norma, kas nosaka, ka ar regulāras publiskās komunikācijas palīdzību būtu jāsasniedz vismaz 200 000 mērķauditorijas pārstāvju vadošajā Latvijas interneta medijā ar lielāko auditoriju.
Kopējā mērķauditorija šai kampaņai esot visi Latvijas ekonomiski aktīvie iedzīvotāji ar pabeigtu vai nepabeigtu augstāko izglītību, kā arī jaunieši.
Vienlaikus IZM norāda, ka prioritārā mērķauditorija šai kampaņai ir studenti, mācībspēki un augstākās izglītības iestādes, kā arī sadarbības partneri, kurus ietekmēs plānotās izmaiņas augstākajā izglītībā. Taču noteikta arī sekundārā mērķauditorija, kas īpaši jāuzrunā, veltot atsevišķas komunikācijas aktivitātes, un tie ir lēmumu pieņēmēji saistībā ar normatīvo aktu virzību līdz pieņemšanai Saeimā un Ministru kabinetā.
Izpildītāja uzdevumos ietilpst komunikācijas kampaņas stratēģijas un vēstījumu izstrāde, piedāvājot situācijas izpēti, radošo risinājumu, ilustrējot kampaņas stratēģijas un taktikas iespējamo attīstību, provizoriskā aktivitāšu laika plāna, provizoriskā mediju plāna un budžeta izstrāde, kā arī izstrādātās komunikācijas kampaņas koncepcijas un taktikas realizācija. Par to IZM piedāvā atlīdzību 41 000 eiro apmērā.
Minētais iepirkums ir izsludināts 28.septembrī un noslēdzās 13.oktobrī.
Jau ziņots, ka Saeimā ir iesniegts liels skaits priekšlikumu neviennozīmīgi vērtēto grozījumu Augstskolu likumā skatīšanai otrajā lasījumā, un tie tiek izskatīti Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā. Komisijas priekšsēdētājs Arvils Ašeradens (JV) iepriekš aģentūrai LETA pavēstīja, ka ir saņemti ap 320 priekšlikumi no personām ar likumdošanas tiesībām un līdzīgs skaits priekšlikumu ir no iesaistītajām pusēm bez likumdošanas tiesībām.

Iepriekšējais raksts:

Nākamais raksts: