Valdība apstiprināja grozījumus likumā “Par autoceļiem“, kas no 2021.gada 1.oktobra paredz brīvā tirgus principu ieviešanu valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanai. Valsts autoceļu uzturēšanas pakalpojumu sniedzēji tiks izvēlēti brīvā konkurencē, veicinot efektīvāku valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.
Ministru kabineta sēdē apstiprināja Satiksmes ministrijas virzītos grozījumus likumā “Par autoceļiem”, kas nosaka valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus liberalizāciju sākot ar 2021.gada 1.oktobri. Pretendentus valsts autoceļu ikdienas uzturēšanai izvēlēsies VAS “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) atklātā konkursā Publisko iepirkumu likuma noteiktajā kārtībā. Valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus līdz 2021.gada 30.septembrim turpinās veikt VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU).
Iepirkumos plānotā autoceļu ikdienas uzturēšana tiks sadalīta pa atsevišķiem reģioniem jeb teritorijām. Izmaiņas likumdošanā paredz, ka gadījumos, ja uz pakalpojumu veikšanu kādā no teritorijām nepieteiksies neviens pretendents, to veiks LAU. Tādējādi tiks nodrošināta pakalpojuma nepārtrauktība un valsts autoceļu uzturēšana.
Publiskā iepirkuma rezultātā valsts autoceļu uzturēšanas pakalpojumi tiks iepirkti brīvas konkurences apstākļos, nepalielinot uzturēšanai nepieciešamo finansējumu. Ņemot vērā līdzīgu praksi pašvaldību ceļu apsaimniekošanā un citu valstu pieredzi, publiskā iepirkuma rezultātā valsts iegūs labāku cenu par autoceļu ikdienas uzturēšanas pakalpojumiem.
Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļi. Ikdienas uzturēšana tiek veikta arī vairāk nekā 900 tiltiem.
Minētās izmaiņas veiktas saskaņā ar Ministru kabineta 2020.gada 26.augusta rīkojuma Nr. 477 ” Par konceptuālo ziņojumu ” Par valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus atvēršanu no 2021.gada”” 3.2. apakšpunktu.
Informāciju sagatavoja Komunikācijas nodaļa.
Atbildēt