AS “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” apgrozījums šogad trešajā ceturksnī bija 7,121 miljons eiro, kas ir gandrīz pagājušā gada attiecīgā perioda līmenī, aģentūrai LETA pavēstīja kompānijas pārstāvji.
“Šā gada trešā ceturkšņa apgrozījums ir teju tādā pašā līmenī kā pērn, un to mēs vērtējam kā pozitīvu tendenci. Arī šogad augļus turpina nest iesāktā stratēģija – mērķa tirgus diversifikācija. Pandēmijas ietekmi, protams, izjūtam, tomēr darām visu iespējamo, lai saglabātu ražošana apmērus, lielā mērā pateicoties tam, ka ir izveidotas iestrādes jaunos Eiropas tirgos,” pauda kompānijas valdes locekle Natālija Petrova.
Vienlaikus kompānijā norādīja, ka “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” apgrozījums šogad trešajā ceturksnī bija par 10,3% lielāks nekā šā gada pirmajos sešos mēnešos kopā.
Kompānijā skaidroja, ka no trim galvenajiem rūpnīcas darbības virzieniem – ritošā sastāva remonts, rezerves daļu ražošana un metālapstrāde – pašlaik lielāko devumu apgrozījumā sniedz remonta pakalpojumi.
“Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” apgrozījumā 95% veido preču un pakalpojumu eksports uz tādām valstīm kā Vācija, Polija, Krievija, Ukraina, Baltkrievija, Lietuva, Igaunija un Kazahstāna.
Savukārt kompānijas akcionārs, Igaunijas miljonārs Oļegs Osinovskis atzīmēja, ka pērn “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” sasniedza labākos rezultātus uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē. “Apgrozījums pieauga līdz 38,5 miljoniem eiro. Pieauga rentabilitātes rādītāji, kas ražošanas uzņēmumam ir kritiski svarīgi, – uzņēmums strādāja kaut ar nelielu, bet tomēr peļņu. Pirmo reizi akcionāram nebija jāveic investīcijas rūpnīcas darbības stabilizēšanai,” viņš sacīja.
Osinovskis arī norādīja, ka uzņēmums bija cerējis uz panākumu nostiprināšanos 2020.gadā. “Šobrīd vairāk kā jebkad kļūst svarīgs uzņēmuma iesāktais attīstības virziens, proti, vēl plašāka portfeļa diversifikācija, apgūstot Rietumeiropas tirgus. Atjaunotā tehnoloģiskā bāze, pielāgotā infrastruktūra, iegūtie sertifikāti un ražotnes unikālā pieredze ļauj mums paaugstināt eksporta apmērus, tāpēc pašlaik kritiski svarīgi kļūst eksporta atbalsta instrumentu pieejamība,” viņš pauda.
2019.gadā “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas” koncerna apgrozījums bija 38,446 miljoni eiro, kas ir par 31,9% vairāk nekā 2018.gadā, kā arī koncerns guva peļņu 86 026 eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina “Firmas.lv” informācija.
Kompānija “Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca” reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 24 445 037 eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Osinovskis, kurš kopā “Latvijas dzelzceļa” bijušo vadītāju Uģi Magoni apsūdzēti kukuļošanā. Atbilstoši apsūdzībai 2015.gada vasarā Osinovskis nodevis Magonim apmēram 500 000 eiro kukuli saistībā ar “LDz ritošā sastāva servisa” daudzmiljonu iepirkumu – vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma “Skinest Rail”. Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.
Atbildēt