IKT koplietošanas platformu izmantošana uz amatvietām ļāvusi ietaupīt gandrīz miljonu eiro

Piecu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) koplietošanas platformu izmantošana uz cilvēkresursiem ļāvusi ietaupīt 995 434 eiro, izriet no Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotā un valdības izskatītā informatīvā ziņojuma.

Ziņojums par cilvēkresursu nodrošināšanu valsts IKT platformu uzturēšanai atspoguļo Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA) uzturēto centralizēto platformu radīto cilvēkresursu ietaupījumu valsts pārvaldē, informē par šo platformu arvien pieaugošo izmantošanas intensitāti, kā arī sniedz priekšlikumus par risinājumu uzturēšanai un attīstībai nepieciešamo finansējumu un cilvēkresursiem.

Dokumentā norādīts, ka, ieviešot e-pārvaldi, tai skaitā koplietošanas platformas, publisko pakalpojumu sniegšana kļūst racionālāka un resursu ziņā efektīvāka.

“Turpinot ieviest vienotos IKT risinājumus, valsts pārvalde būtiski nodrošina finanšu un administratīvo resursu ekonomiju. Turklāt arī jaunie koplietošanas risinājumi, kas patlaban vēl ir izstrādes stadijā, ļaus iestādēm savus resursus ietaupīt. Tas savukārt ļauj realizēt valsts pārvaldes reformu un tās ietvaros plānoto darbinieku skaita samazinājumu,” apgalvo VARAM.

VARAM aprēķinājusi, ka, izmantojot piecas IKT koplietošanas platformas, ir “ietaupītas” 50 amata vietas par kopējo finansējumu 995 434 eiro. Šāds ietaupījums radies, konsolidējot tos cilvēkresursus, kas nodrošina iestāžu atbalsta funkcijas – lietvežus, iepirkumu speciālistus, juristus.

Piemēram, Elektronisko iepirkumu sistēmas ieviešana ļāvusi ietaupīt 418 702 eiro un 24 amatvietas, oficiālās elektroniskās adreses informācijas sistēma – 198 453 eiro un astoņas amatvietas, bet valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotā platforma – 168 784 eiro un septiņas amatvietas.

Vienotās pieteikšanās modulis ļauj iestādēm piedāvāt savus e-pakalpojumus, izmantojot jau gatavus autentificēšanās rīkus. Tādējādi iestādes var ietaupīt resursus, jo nav nepieciešams individuālu risinājumu iegāde un uzturēšana, kā rezultātā kopumā ietaupītas sešas amata vietas par 141 458 eiro.

VARAM arī norāda, ka patlaban norit intensīvs darbs pie e-rēķinu sistēmas izstrādes, kas turpmāk palīdzēs grāmatvežiem un finansistiem ietaupīt laiku un resursus apstrādājot rēķinus. Šī sistēma ļaušot ietaupīt trīs ar pusi amata vietas kopumā par 68 033 eiro.

Vienlaikus ziņojumā pausts, ka koplietošanas platformu uzturēšanai un attīstībai patlaban pieejamie cilvēkresursi ir nepietiekami, līdz ar to aktuāls esot jautājums par VRAA kapacitātes stiprināšanu un celšanu.

Piemēram, Elektronisko iepirkumu sistēmas darba nodrošināšanai trūkst astoņu cilvēku, oficiālās elektroniskās adreses informācijas sistēmas – piecu, bet e-rēķinu aprites risinājuma darba nodrošināšanai – divu cilvēku.

Vienotās pieteikšanās moduļa un valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās platformas darbam nepieciešami kopumā astoņi cilvēki – katrā pa četriem. Kopumā trūkst 23 darbinieku, no kuriem 15 nepieciešami jau šogad.

Lai nepalielinātu valsts pārvaldē nodarbināto kopējo skaitu, plānots, ka, sākot ar 2020.gada 1.martu nozaru ministrijas veiks amata vietu skaita samazinājumu kopumā par 15 vietām, tādējādi nodrošinot nepieciešamo 15 amata vietu skaita palielinājumu šo platformu uzturēšanai, pauž VARAM.

Nepieciešamais papildu finansējums platformu uzturēšanai 2020.gadā ir 559 879 eiro, 2021.gadā – 733 638 eiro, bet 2022.gadā – 725 307 eiro.

Finansējums amata vietām 2020.gadā tiks nodrošināts VARAM piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros, savukārt nepieciešamā finansējuma nodrošinājums amata vietām 2021.gadā un turpmāk tiks vērtēts VARAM piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros vai nepieciešamības gadījumā skatīts sastādot 2021.gada budžetu un vidējā termiņa budžetu 2021., 2022. un 2023.gadam.


Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *