Šā gada janvārī “TV3” raidījums “Nekā personīga” vēstīja, ka VAS “Latvijas valsts ceļi” (“LVC”) ceļu tehniskās aprīkošanas konkursā uzvarējusi SIA “Reck”. Uzvarētāja piedāvātā cena – 8,5 miljoni eiro – 2,5 reizes pārsniedz šim pakalpojumam plānoto cenu – 3,6 miljonus eiro. Otru pretendentu, SIA “FIMA”, kas piedāvāja lielu daļu darbu veikt daudz lētāk, noraidīja. Iemesls – nav darba pieredzes, lai arī tieši “FIMA” apakšuzņēmums SIA “KEMEK Engineering” ar “LVC” sadarbojas kopš 1999. gada. Kopš 2005. gada tieši “KEMEK” uzvarēja konkursos par šādu punktu ierīkošanu. Darbības joma ir ļoti specifiska un konkurentu nebija. 2016. gadā situācijā mainījās, kad “LVC” izsludināja konkursu punkta aprīkošanai uz Tīnūžu šosejas.

Elmars Petersons, SIA “KEMEK Engineering” valdes priekšsēdētājs teic, ka viņa uzņēmums bija vienīgais, kas šajā konkursā iesniedza piedāvājumu, bet saņēma no “LVC” atteikumu atzīt to par uzvarētāju. Iemesls – it kā konkursa nolikums bija tāds, kas liedza konkursā piedalīties citām kompānijām. Nolikumu gatavoja “LVC”.

Tad “KEMEK” vērsās Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) politiķis, bijušais Kandavas domes priekšsēdētājs Rolands Bārenis. Viņš bija kļuvis par konkurējošās firmas SIA “Reck” konsultantu. Bārenis izteica pārliecību, ka bez Reck virsvadības firmai KEMEK valsts pasūtījumos neveikšoties. “Viņš gribēja uzzināt sīkāk, ar ko mēs nodarbojamies, informēja, ka tas viņu interesē un lika saprast, ka, lai cik ilgi mēs piedalītos konkursā, pieteikumi tiks noraidīti un konkursā uzvarēs tikai SIA “Reck””, atklāj E. Petersons.

“KEMEK” sadarbībai piekritis. “Reck” par pamatu savam konkursa pieteikumam ņēmis “KEMEK” 38 000 eiro vērto piedāvājumu, palielinājis to par 3000 eiro un konkursu par Tīnūžu punkta aprīkojumu uzvarējis. Precizēsim, ka “Reck” bija vienīgais pretendents un uzvarēja ar cenu, kas bija augstāka nekā “KEMEK” piedāvātā.

Pērn gada sākumā “LVC” izsludināja konkursu par visu Latvijas autoceļu elektrifikāciju. Prasīja ierīkot ne tikai automašīnu svēršanas un uzkaites punktus, bet arī luksoforus, apgaismojuma stabus, meteostacijas, ātruma indikatorus un citas iekārtas. Šajā konkursā “KEMEK” nolēma ar “Reck” vairs nesadarboties, bet startēt kā Lietuvas uzņēmuma “FIMA” apakšuzņēmums. “FIMA” piedāvātā cena bija 3 380 700 eiro, kas ir par 220 000 mazāk nekā “LVC” šim iepirkumam bija plānojuši (3 600 000 eiro). Tomēr “LVC” “FIMU” no dalības konkursā izslēdza.

E. Petersons uzsver: “SIA “FIMA” no konkursa diskvalificēta dēļ pieredzes, kā trūkst tieši mūsu kompānijai “KEMEK Engeneering”, attiecībā uz uzstādītajām iekārtām un pieredzi darbam ar uzstādītajām iekārtām, kaut gan tādas iekārtas jau 20 gadu esam uzstādījuši Latvijas valsts ceļiem “, tā E. Petersons.

“Nekā personīga” vēstīja, ka no konkursa komisijas sēžu protokoliem redzams, ka “KEMEK” neesot varējis uzrādīt pieredzi darbam ar specifiskām svēršanas iekārtām. “KEMEK” apgalvo, ka Latvijā tādu iekārtu nemaz neesot un nolikums ļaujot uzrādīt analoģiskas ierīces.

Komisija par uzvarētāju šajā konkursā atzina SIA “Reck”. Tā piedāvātā cena sākotnēji bija 9 miljoni, bet komisija secināja, ka firma kļūdījusies aprēķinos un ļāva “Reck” samazināt cenu līdz 8 529 380 eiro.

Derējusi arī “Reck” uzrādītā pieredze – uzstādītie svari robežpunktos. Komisiju nav mulsinājis fakts, ka šo svaru uzstādītājs ir “KEMEK”, kurš pieredzes trūkuma dēļ diskvalificēts. Dažas dienas pirms Ziemassvētkiem komisijas lēmumu apstiprināja “LVC” valdes loceklis Edgars Strods. Viņš intervijā pauž, ka iepirkumu komisija vērtēja pretendentus un lētākais pretendents neatbilda kvalifikācijas prasībām. Viņu nav mulsinājis, ka iepirkums kļuvis par 5 miljoniem eiro dārgāks kā budžetā paredzētais finansējums tāpēc, ka piesaistīts Rīgas domes uzņēmuma “Rīgas gaisma” speciālists Edmunds Krēsle, kas divu nedēļu laikā sagatavoja analīzi, ka “Reck” iesniegtais 8,5 miljonu eiro vērtais piedāvājums atbilst tirgus situācijai.

Patlaban “FIMA” apstrīdējusi iepirkuma rezultātus Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB). Līdz žurnāla drukāšanai janvāra beigās sūdzība vēl nebija izskatīta. “LVC” Komunikācijas nodaļas vadītāja Anna Kononova komentārā “Iepirkumiem” teica, ka “FIMA” iepirkumam nekvalificējās. Savukārt satiksmes ministra Ulda Auguļa padomniece komunikācijas jautājumos Liene Užule šo iepirkumu nekomentēja.


Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *