Latvijas iedzīvotāji vieni no aktīvākajiem internetbankas lietotājiem ES

Latvijas iedzīvotāji ir par ceturtdaļu (24%) aktīvāki internetbankas lietotāji nekā vidēji Eiropas Savienības (ES) iedzīvotāji – Latvijā banku pakalpojumus tiešsaistē lieto 81%, kamēr ES – tikai 57% iedzīvotāju. Latvija jau otro gadu ieņem sesto vietu reģionā. Vēl aktīvāki internetbankas lietotāji ir tikai Skandināvijā un Igaunijā, liecina 2016. gada Eiropas Komisijas “Digitālās ekonomikas un sabiedrības indekss” (DESI).

“Latvija uz citu valstu fona izceļas ar augstas kvalitātes internetbankām, kas ir pat funkcionālākas nekā citās indeksa līdervalstīs – Somijā, Zviedrijā, Dānijā, Nīderlandē. Elektroniska banku pakalpojumu saņemšana ļauj ietaupīt budžetu un veicina dažādu tautsaimniecības nozaru attīstību, piemēram, veiksmes stāsts ir IT nozare – uzņēmumi, kas guvuši pieredzi internetbanku izstrādē Latvijā, tagad turpina iesākto, eksportējot šos augstās pievienotās vērtības pakalpojumus,” skaidro Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) prezidents Mārtiņš Bičevskis.

Reālais internetbanku lietotāju skaits Latvijā ir pat vēl lielāks – teju visi (97%) banku klienti izmanto internetbanku attālināto maksājumu veikšanai, tikai 3% tos veic klātienē banku filiālēs. LKA dati parāda, ka iedzīvotāju paradumi būtiski mainījušies pēdējo desmit gadu laikā – vēl 2005. gadā teju puse (46%) maksājumu tika veikti filiālēs, 2010. gadā papīra formā veikti 10% maksājumu, bet 2013. gadā vien 5%. Internetbankas ir pieejamas visām bankām Latvijā.

“Interneta lietošana būtiski aktivizējas, jo tajā cilvēki risina savas ikdienas vajadzības. Līdz ar to likumsakarīgi pieaug arī internetbankas un mobilās lietotnes izmantošana – indeksa dati parāda, ka gada laikā Latvijā internetbankas lietotāju skaits pieaudzis par 6%. Turklāt palielinās finanšu pakalpojumu klāsts, kas pieejams digitāli, un cilvēki tos arvien vairāk lieto: ne tikai veic maksājumus un pārskaitījumus, bet arī iegādājas pakalpojumus, veic izmaiņas līgumos, sazinās ar banku attālināti,” skaidro Diāna Dubova, “Swedbank” Digitālo servisu daļas vadītāja.

Latvija publisko e-pakalpojumu lietošanā gada laikā ir kāpusi par četrām pozīcijām, kas ierindo valsti 14. vietā Eiropas Savienībā.

Iedzīvotājiem ir iespēja izmantot elektroniskos pakalpojumus, autorizējoties to saņemšanai ar internetbanku, piemēram, vienotajā valsts un pašvaldību portālā “Latvija.lv”, kur pieejami vairāki desmiti e-pakalpojumu, VID elektroniskās deklarēšanas sistēmā, “Latvenergo” klientu portālā, “Latvijas gāzes”, “Lattelecom” un arī privāto pakalpojumu sniedzēju “LMT” un “Tele2” portālos.


Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *