Dizaina pārmaiņas
2015. gada nogalē ir noslēdzies projekts “Elektronisko iepirkumu sistēmas e-konkursu un e-izsoļu funkcionalitātes attīstība”.
Projekta ieguvums – sistēmai ir ne tikai paplašināta, jauna funkcionalitāte, bet arī jauns izskats!
Tagad EIS varat atpazīt ar jauno logo.
E-katalogu, e-izsoļu, e-konkursu un e-izziņu šķirkļi ir izdalīti kā apakšsistēmas un pieejami lietotājiem EIS platformas kreisajā augšējā stūrī blakus EIS logo.
Būtisks jaunums komersantiem
E-izziņas tagad sistēmā var iegūt arī par savu uzņēmumu, t. i., jebkurā brīdī redzēt informāciju par uzņēmumu valsts reģistros – VID par nodokļu nomaksas statusu; Uzņēmumu reģistrā par maksātnespējas un likvidācijas procesiem; Iekšlietu ministrijas Informācijas centra sodu reģistrā par iepirkumus regulējošajos tiesību aktos paredzētajiem pārkāpumiem.
Šim nolūkam komersantiem jāreģistrējas sistēmā, nosūtot Valsts reģionālās attīstības aģentūrai reģistrācijas veidlapas, kas ir pieejamas EIS platformas sadaļā “Reģistrācijas informācija”.
Jaunās iespējas
Līdz ar pārmaiņām katalogu konfigurācijā un grozu apstrādes procesā VRAA paveras iespēja veidot jaunus katalogus. Piemēram, iespēja pircējam paredzēt, ka visas vienā grozā iekļautās specifikācijas/preces ir jāpiešķir vienam piegādātājam, ļaus aktīvāk izmantot EIS katalogus gadījumos, kad dizaina, savietojamības vai garantijas nosacījumu dēļ ir svarīgi, lai preces būtu no viena ražotāja un/vai piegādātāja. Šāda iespēja tiks piedāvāta mēbeļu katalogā, kur ir svarīgi dizaina jautājumi, tomēr, lai neveicinātu ļaunprātīgu šīs iespējas izmantošanu, tā netiks attiecināta uz visām precēm vienlaikus, bet uz loģiski nodalāmu grupu, piemēram, biroja mēbelēm. Tehnikas katalogiem šāda iespēja arī ir noderīga, jo dažos gadījumos, piemēram, komplektējot jaunu disku grozu datu glabātavas paplašināšanai, ir svarīgi, lai disku grozu, kā arī pašus diskus piegādātu viens piegādātājs. Nākamā jaunā iespēja, kas jau tiek izmantota reprezentācijas katalogā, ir iespēja veidot “atvērtās specifikācijas” jeb tādas, kuras pasūtītājiem vajag precizēt, tādējādi piegādātājs nevar piedāvāt katalogā konkrēto preci, jo prece tiks piemeklēta atbilstoši pasūtītāja vajadzībām (specifikāciju papildinājumiem). Tomēr visizplatītākā no jaunajām iespējām, visticamāk, būs iespēja pasūtīt vienā darījumā vairākas reizes preces ar vienādu pamatspecifikāciju, paredzot atšķirīgu aprīkojuma komplektāciju, lai iegūtu viena modeļa paveidus. Piemēram, pasūtot datorus, atkarībā no lietotāja vajadzībām var pasūtīt atšķirīgas modifikācijas. Līdz šim bija risks, ka par lētākajām sistēmā tiks noteiktas vairāku piegādātāju un ražotāju preces. Jāuzsver, ka lēmumu par šo iespēju izmantošanu konkrētajos katalogos centralizēto iepirkumu komisija pieņems, konsultējoties ar nozares pārstāvjiem ieinteresēto personu sanāksmē. Nosūtot pirkuma pieprasījumu no groza, kura kopsumma pārsniedz vispārīgajā vienošanās norādīto līgumcenas slieksni īpaši liela apjoma pirkumiem, sistēma piedāvās pasūtītājam norādīt šim darījumam pieejamo summu – “Darījumam paredzētais maksimālais finanšu līdzekļu apjoms (bez PVN), EUR”, kā arī nepieciešamības gadījumā norādīt – “Pamatoti priekšnosacījumi darījuma noslēgšanai vai tā noslēgšanai pilnā pasūtījuma apjomā”. Ja piegādātāju piedāvātā cena pārsniegs pasūtītāja norādīto maksimālo finanšu līdzekļu apjomu, pasūtītājs atlikto grozu varēs atcelt. Arī kļūdas dēļ izveidotu atlikto grozu pasūtītājs varēs atsaukt. Savukārt nozīmīgākā ziņa ir saistīta ar to, ka jau februārī VRAA sāks savus centralizētos iepirkumus EIS e-konkursu apakšsistēmā. Vairāk informācijas par e-konkursiem būs nākamajā žurnāla numurā.
Atbildēt