Konkurences padomes (KP) rīcībā nonākusi informācija par iespējamu tālākpārdošanas cenu fiksēšanu kafijas automātu izplatīšanas tirgū. Šādu neatļautu darbību dēļ tirgū mākslīgi tiek uzturēts vienots cenu līmenis, un patērētājs preci iegādājas par dārgāku cenu, nekā būtu iespējams, ja pats mazumtirgotājs noteiktu preces cenu, skaidroja KP.
Izpēti KP veikusi trīs uzņēmumos, kas nodarbojas ar kafijas automātu tirdzniecību. Lietas izpētes turpināšanas dēļ KP gan neatklāja šo uzņēmumu nosaukumus.
Situācijās, kad tiek fiksēta tālākpārdošanas cena, par kādu mazumtirgotājiem jāpārdod preces gala patērētājiem, tirgū tiek mākslīgi uzturēts vienots cenu līmenis konkrēta ražotāja precēm un patērētājs preci iegādājas par dārgāku cenu, nekā tas būtu iespējams apstākļos, kad pats mazumtirgotājs būtu noteicis preču cenu neatkarīgi, konkurējot ar citiem mazumtirgotājiem, kas pārdod to pašu preci.
Pilna raksta versija lasāma lsm.lv