Satiksmes ministrija
Noslēdzot abu jauno ceļu būvniecības darbus, Rail Baltica posms pie lidostas “Rīga” sasniedzis būtisku atskaites punktu – ceļš uz un no lidostas kļuvis ērtāks un drošāks. Paredzams, ka tas novērsīs sastrēgumus un nedaudz saīsinās ceļā pavadāmo laiku.
Būvniecības laikā autovadītāji periodiski jaunos ceļus varēja izmantot atsevišķi, bet no otrdienas, 8. novembra, pēcpusdienas tie tiks atvērti satiksmei kā vienota ceļu sistēma. Satiksme turpmāk tiks organizēta lokveidā. Brauciens uz lidostu vedīs pa ceļu L1, kas sākas tūlīt aiz regulējamā krustojuma un ļauj autovadītājiem piekļūt tieši pie lidostas termināļiem un P3 un P4 ilgtermiņa stāvvietām. Savukārt satiksme no lidostas uz Rīgu vedīs taisni pa jaunizbūvēto L2 ceļu.
Abi jaunie ceļi izbūvēti ar divām braukšanas joslām katrā virzienā, lai uzlabotu drošību un veicinātu vienmērīgu satiksmes plūsmu. Paredzams, ka šis stratēģiskais plānojums novērsīs sastrēgumus un nedaudz saīsinās ceļā pavadāmo laiku.
Šis ir nozīmīgs solis Rail Baltica lidostas stacijas būvniecības posmā, lidostas attīstībā un pieejamībā. Satiksmes organizācija uz un no lidostas, kādu redzam šodien, ir galējā, tādējādi iezīmējot ievērojamu būvniecības progresu.
Rail Baltica stacijas un saistītās infrastruktūras izbūvi pie lidostas “Rīga” veic starptautiska apvienība B.S.L. Infra, kuru veido Austrijas uzņēmums Swietelsky AG un Latvijas būvniecības uzņēmumi – SIA Binders un AS LNK Industries, pasūtītājs – Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas.
Par SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas:
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.
Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.