Rīgas dome
Noslēdzies iepirkums par projekta “Neatkarīgas sabiedriskā transporta līnijas un ar to saistītās veloinfrastruktūras izbūves Dzelzavas ielas posmā no Jorģa Zemitāna tilta līdz Juglas ielai” jeb “metrobusa” līnijas būvprojekta izstrādi. Par iepirkuma procedūras uzvarētāju atzīta piegādātāju apvienība SIA „Vertex projekti” un SIA „BRD projekts”.
Īstenojot projektu, galvenais rīdzinieku ieguvums būs ātrs un no autosatiksmes neatkarīgs sabiedriskais transports vienā no pilsētas lielākajām artērijām – Dzelzavas ielā –, veidojot nodalītu infrastruktūru ap 6 km garā posmā starp J. Zemitāna tiltu un līnijas galapunktu Juglas ielā pie tirdzniecības centriem IKEA un “Sāga”. Pa nodalīto brauktuvi, piešķirot luksoforu prioritāti, plānots organizēt visu sabiedrisko transportu Dzelzavas ielā, bet uz jauno galapunktu Juglas ielā plānots pagarināts 23. trolejbusa maršruts no Centrālās stacijas.
Projekts uzlabos sabiedrisko transportu Purvciemā – apkaimē ar lielāko iedzīvotāju skaitu Rīgā – un nodrošinās jaunu savienojumu uz strauji augošo Dreiliņu apkaimi. Savukārt Zemitānu stacijā iecerēts, ka pasažieri varēs arī ērti pārsēsties uz jaunajiem, bieži kursējošajiem elektrovilcieniem un īsā laikā nokļūt Pārdaugavā, tostarp pat Bolderājā.
Vienlaicīgi projekta ietvaros tiks izbūvēts neizbūvētais Dzelzavas ielas posms. Ielas garumā tiks sakārtotas ietves un krustojumi, pieturvietu labiekārtojums, izbūvēti kvalitatīvi veloceļi un jaunas gājēju pārejas. Paredzēta iespēja perspektīvā pielāgot izbūvēto infrastruktūru tramvaja satiksmei. Plānojot jauno “metrobusa” līniju, liela uzmanība tiek veltīta mūsdienīga sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai un pievilcīgai pilsētvidei, piešķirot jaunus vaibstus Purvciema apkaimei.
- Projektu realizācija paredzēta trīs kārtās:
- 1. kārta – “metrobusa” līnijas būvniecība Dzelzavas ielā no J. Zemitāna tilta līdz TC “IKEA” un TC “Sāga” Juglas ielā (~5,7 km, finansēta no Atveseļošanas fonda līdzekļiem);
- 2. kārta – Saistītā pārbūve Ieriķu ielai no J. Zemitāna tilta līdz Vaidavas ielai un Vaidavas ielai no Ieriķu ielas līdz Dzelzavas ielai, paredzot ielas pārbūvi un veloceļu izbūvi (~1,3 km);
- 3. kārta – Saistītā pārbūve Juglas ielai no Dreiliņu apļa līdz Dzelzavas ielai, paredzot otrās brauktuves izbūvi (~0,6 km).
Projektēšana jāveic 15 mēnešu laikā no līguma parakstīšanas brīža, būvprojekta izmaksas – 2 755 062 eiro ar PVN. Projekts ir daļa no Eiropas Atveseļošanās un noturības mehānisma plānā iekļautās Rīgas metropoles transporta sistēmas zaļināšanas reformas aktivitātēm, kas īstenojama līdz 2026. gada 2. ceturksnim, un reformas mērķis ir veicināt paradumu maiņu, ieviešot satiksmes plūsmu pārstrukturizāciju t.sk. pasažieru autotransporta lietotāju novirzīšanu uz sabiedrisko, sliežu un velo transportu, tādējādi sekmējot transporta negatīvās ietekmes uz vidi samazinājumu.