Satiksmes ministrija
Rail Baltica kopuzņēmums RB Rail AS apstiprinājis, ka trīs starptautiskas uzņēmumu apvienības ir kvalificējušās Rail Baltica globālā projekta enerģijas apgādes apakšsistēmas projektēšanas un būvniecības iepirkuma 2. kārtai. Šis tiek uzskatīts par lielāko dzelzceļa pārrobežu elektrifikācijas projektu Eiropā, jo elektrifikācijas dzelzceļa apakšsistēma tiks ieviesta konsolidēti visā 870 km garajā Rail Baltica pamatlīnijā no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai un no Kauņas līdz Viļņai.
Spānijas “COBELEC Rail Baltica” (Cobra Instalaciones y Servicios S.A. and Elecnor Servicios y Proyectos S.A.U.), uzņēmumu apvienība no Latvijas, Francijas un Polijas “ALSTOM-BMGS-GE-Torpol” (“BMGS” AS, “Bombardier Transportation Baltics” SIA, ALSTOM Transport SA, GE Energy Power Conversion France SAS, TORPOL S.A.) un uzņēmumu apvienība no Francijas, Vācijas un Latvijas “STC Baltic Electrification” (COLAS RAIL AS, Siemens Mobility GmbH, Siemens Mobility Oy Latvijas filiāle, TSO SAS) ir kvalificējušās iepirkuma 2. kārtai, kuru plānots uzsākt nākamo mēnešu laikā ar mērķi parakstīt līgumu līdz 2023. gada beigām.
2021. gada pavasarī publiskā iepirkuma ietvaros RB Rail AS noslēdza līgumu par inženiertehniskajiem pakalpojumiem Rail Baltica enerģijas apgādes apakšsistēmas izvietošanas sagatavošanai, iepirkumam un uzraudzībai, tai skaitā enerģijas apgādes apakšsistēmas ieviešanas stratēģijas izveidi ar uzņēmumu apvienību DB Engineering & Consulting GmbH asociācija; IDOM konsultācijas, inženierzinātnes, arhitektūra, S.A.U. un Italferr S.p.A.
Projektēšanas un būvniecības iepirkums ietver šādas galvenās komponentes: dzelzceļa vilces apakšstacijas, gaisvadu kontakttīkla sistēmu un enerģijas vadības sistēmu un citas komponentes, kas ir tieši saistītas ar enerģijas apakšsistēmu.
Eiropas Savienība līdzfinansēs līdz 85% no kopējām attiecināmajām izmaksām, izmantojot Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu (EISI), bet pārējo finansējumu piešķirs trīs Baltijas valstis – Igaunija, Latvija un Lietuva.