Nākamā gada budžetā valsts autoceļu sakārtošanai plānots 327,3 miljonu eiro finansējums, aģentūrai LETA pavēstīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
Satiksmes ministrijā (SM) informēja, ka 2022.gada budžeta projektā nozaru attīstībai kopumā plānoti 743,9 miljoni eiro.
Tajā skaidroja, ka nākamgad SM galvenie darbības virzieni un prioritātes paliek nemainīgas, tiks īstenoti pasākumi, lai ilgtermiņā sasniegtu nosprausto mērķi – izveidot drošu, ērtu un pieejamu transporta sistēmu, kas nodrošina iedzīvotāju mobilitātes vajadzības.
“Nākamajos sešos gados plānojam reģionālos ceļus pārbūvēt tā, lai viss ceļu tīkls būtu labā un teicamā stāvoklī. Vienlaikus ar ceļu atjaunošanu svarīga arī veloinfrastruktūras izveide gar valsts autoceļiem. Tāpēc priecājos, ka pirmo reizi vēsturē valsts budžetā ir jauna prioritāte – veloceļu izbūve. 2022.gadā valsts autoceļu sakārtošanai plānots 327,3 miljonu eiro finansējums,” sacīja Linkaits.
Tāpat viņš norādīja, ka plānoti ceļu būvdarbi aptuveni 870 kilometru kopgarumā, tai skaitā reģionālo autoceļu būvniecība aptuveni 560 kilometru kopgarumā visā Latvijā. Nākamgad nozīmīga ir Ķekavas apvedceļa būvniecība, kas ir valstī pirmais publiskās – privātās partnerības projekts autoceļu nozarē. Tāpat plānoti darbi ceļu drošības uzlabošanai. Savukārt valsts mikromobilitātes infrastruktūras plānošana un izveide sekmēs drošāku un ērtāku ikdienas pārvietošanos velobraucējiem un gājējiem.
“Nākamgad turpināsim sabiedriskā transporta modernizēšanu,” sacīja Linkaits.
Viņš arī pauda, ka jau šogad daļā Latvijas novadu braucienus starp pilsētām pārvadātāji sāka nodrošināt ar jauniem un mūsdienīgi aprīkotiem autobusiem, tajā skaitā, arī elektrautobusiem.
“Šis darbs turpināsies arī nākamgad. Stiprināsim dzelzceļu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu: nākamgad sāks kursēt pirmie jaunie elektrovilcieni. Latvijas dzelzceļš ir sācis peronu paaugstināšanas projektu, lai iekāpšana būtu ērta un līdz ar to arī sabiedriskā transporta pakalpojums pieejamāks; dzelzceļa sistēmā paredzēts palielināt ātrumu līdz 140 kilometriem stundā vilcienu kustībai no Rīgas uz Krustpili un Jelgavu, kas ļaus ietaupīt braukšanas laiku līdz galamērķim. Visi šie uzlabojumi padara sabiedrisko transportu iedzīvotājiem daudz pievilcīgāku,” stāstīja satiksmes ministrs.
Pasažieru pārvadājumiem sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai un attīstībai budžetā paredzēti 228,2 miljoni eiro. Nākamgad plānota jauno elektrovilcienu piegāde un dzelzceļa tīkla uzlabošana. Reģionālajā autobusu satiksmē visā valstī tiks nodrošināti pasažieru pārvadājumi ar mūsdienīgiem autobusiem. Atsevišķos maršrutos būs pieejams bezmaksas sabiedriskais transports.
Arī turpmāk daudzbērnu ģimenēm un ģimenēm, kuru aprūpē ir bērns ar invaliditāti un citām pasažieru kategorijām paredzēti braukšanas atvieglojumi. Plānots ieviest vienotu sabiedriskā transporta biļešu sistēmu reģionālajos pasažieru pārvadājumos, kas būs papildu ērtība pasažieriem. Jaunā sistēma dos iespēju iegādāties vienotu biļeti no brauciena sākuma punkta līdz galamērķim reģionālās nozīmes maršrutos, arī braucieniem, ja tiks izmantoti dažādi transporta veidi.
“Nozīmīgs projekts satiksmē ir “Rail Baltica” būvniecība, kas jau uzsākta Rīgas Centrālajā stacijā un lidostā “Rīga”. Arī visā pamattrasē notiek sagatavošanās darbi, lai nākamgad varētu izsludināt pirmos iepirkumus būvniecībai,” sacīja Linkaits.
Nākamgad turpināsies “Rail Baltica “projekta īstenošana, lai nākotnē nodrošinātu ātru un ērtu starptautisko un vienlaikus arī reģionālo satiksmi. “Rail Baltica” projekta īstenošanai 2022.gadā kopumā plānots investēt 167,7 miljonus eiro. Būvniecības darbi turpināsies Rīgas Centrālā multimodālajā mezgla un “Rail Baltica” savienojuma lidostā “Rīga” izveidei. Tāpat turpināsies trases posmu projektēšana un tiks uzsākta reģionālo pieturu projektēšana.
Atbildēt