Atkārtotajā reģionālo pārvadājumu konkursā uz četrām lotēm jeb maršruta tīkla daļām, kurās iepriekš uzvarētājs netika izraudzīts, iesniegto piedāvājumu cenas ir būtiski zemākas nekā sākotnējā konkursā, aģentūrai LETA pastāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Viņš teica, ka, atverot pretendentu iesniegtos piedāvājumus četrās tīkla daļās, secināts, ka lielāka konkurence, kā arī cenas ir zemākas. Turklāt visi pretendenti, kas bija iesnieguši piedāvājumus jau pirmajā konkursā, kas šajās lotēs noslēdzās bez rezultāta, tagad iesnieguši būtiski zemāku piedāvājumu.
Godiņš piebilda, ka šie uzņēmumi ir iesnieguši cenu piedāvājumus, kādus paši iepriekšējā konkursā nodēvēja par nepamatoti zemiem, un par tiem vērsās Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB).
“Tagad mēs atveram piedāvājumu, kur nolikums nav mainījies, prasības nav mainījušies, uzstādījumi nav mainījušies, bet cena ir pilnīgi cita. Nekas nav atvieglots vai samazināts. Visas prasības ir palikušas tādas pašas, lai būtu korekti un salīdzināmi,” teica Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs.
Viņš stāstīja, ka piemēram lotē “Ogre, Aizkraukle” pārvadātājs AS “Cata” startē ar cenu 1,23 eiro par kilometru, kamēr iepriekš kompānijas piedāvātā cena pārsniedza 1,5 eiro par kilometru, savukārt lotē “Jēkabpils” SIA “Jēkabpils autobusu parks” iepriekš piedāvāja pakalpojumu nodrošināt par 1,53 eiro par kilometru, bet jaunajā iepirkumā tā ir – 1,229 eiro par kilometru.
Jau ziņots, ka konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. līdz 2030.gadam Autotransporta direkcija paziņoja uzvarētājus 12 no kopumā 16 maršrutu tīkla daļām, bet pēc vairāku pārvadātāju sūdzību izskatīšanas IUB aizliedza slēgt līgumu septiņās tīkla daļās un uzdeva konkursa rezultātus šajās lotēs pārvērtēt.
Savukārt četrās maršruta tīkla daļās – “Cēsis”, “Limbaži, Sigulda”, “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” – direkcija jūlijā izsludināja atkārtotu konkursu, jo sākotnēji visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām. Iepirkumā iesniegti 32 pieteikumi.
Vislielākā konkurence ir par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Cēsis” un “Ogre, Aizkraukle” – uz šo daļu piedāvājumus iesnieguši deviņi pretendenti. Tāpat salīdzinoši daudz piedāvājumu – septiņi – ir par iespēju apkalpot maršrutu tīkla daļu “Jēkabpils, Līvāni, Preiļi” un “Limbaži, Sigulda”. Piedāvājumus iesniedza uzņēmumi, kas iepirkumā pirms tam jau bija startējuši, bet šajā iepirkumā uz visām četrām daļām piedāvājumu iesniedza arī viens jauns uzņēmums – AS “GoBus”.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja pasažieru un kravu pārvadājumu jomā. Tās darbība galvenokārt saistīta ar sabiedriskā transporta – pasažieru pārvadājumu ar autobusu un vilcienu – plānošanu, licenču izsniegšanu kravu un pasažieru komercpārvadājumiem un atļauju izsniegšanu starptautisko pārvadājumu veikšanai.
Atbildēt