Aizsardzības ministrija (AM) pabeigusi četru pretendentu piedāvājuma testēšanu vieglo un vidējo taktisko transporta līdzekļu iegādes iepirkumā. AM Militāri publisko attiecību departamenta direktors Kaspars Galkins “Iepirkumiem” pastāstīja, ka patlaban turpinās AM rīkoto sarunu procedūras par 4×4 vieglo un vidējo taktisko transportlīdzekļu pirkumu otrais posms, kura ietvaros laikā no šā gada 14. līdz 18. maijam notika transportlīdzekļu testēšanas aktīvā fāze. Pirmajā kārtā izvēlētie pretendenti iesnieguši detalizētu piedāvājumu un piedāvāto transportlīdzekļu paraugus testu veikšanai, lai izvērtētu to atbilstību Nacionālo bruņoto spēku operacionālajām prasībām. Piedāvātajiem transportlīdzekļiem bija jābūt atbilstošiem virknei Latvijas puses uzstādītajām tehniskajām prasībām, kā arī to tehniskajam sniegumam jābūt atbilstošam Latvijas vides un klimatiskajiem apstākļiem.
Saskaņā ar Aizsardzības un drošības jomas iepirkumu likumu sarunu procedūru rīko divos posmos. Šā gada februārī noslēdzās sarunu procedūras pirmais posms. Dalībai sarunu procedūrā pieteicās 12 pretendenti, no kuriem otrajā kārtā tika izvirzīti seši komersanti – “Paramount Group”, piegādātāju apvienība “Israel Aerospace Industries Ltd.” un AS “UPB”, “Otokar”, “Oy Sisu Auto”, “AM General” un “Oshkosh Defence”.
AM iepirkuma komisija dalībai sarunu procedūras otrajā posmā uzaicināja sešus komersantus. Tomēr, noslēdzoties piedāvājumu iesniegšanas termiņam, saņemts četru pretendentu piedāvājums: “Oy Sisu Auto” (Somija) – “GTP 4×4’, “AM General” (ASV) – “HUMWEE”, “Paramount Group” (Dienvidāfrika) – “Marauder LAV” un “Otokar” (Turcija) – “Cobra”. Saskaņā ar sarunu procedūras noteikumiem visiem pretendentiem testēšanai jānodod savi piedāvātie transportlīdzekļi.
Vienlaikus ar testēšanu sarunu procedūras iepirkuma komisija veiks arī iesniegto piedāvājumu detalizētu vērtēšanu. Pēc piedāvājumu izvērtēšanas paredzēts organizēt sarunas ar katru no pretendentiem. “Būtiski, ka vienlaikus ar testēšanu un transportlīdzekļu atbilstību uzstādītajām prasībām tiek vērtēts arī t.s. piegādes drošības jeb security of supply piedāvājums, kas nozīmē, ka tiek vērtētas arī iespējas veikt transportlīdzekļu apkopi un remontu uz vietas Latvijā, kā arī pretendenta iespējas nodrošināt nepārtrauktas piegādes it īpaši krīzes situācijā,” uzsver K. Galkins.
Viņš piebilst, ka augstas mobilitātes bruņotu pilnpiedziņas 4×4 vieglo un vidējo taktisko transportlīdzekļu iegāde ļaus būtiski uzlabot Nacionālo bruņoto spēku mobilitātes spējas. “Taktiskā mobilitāte ir kritisks vienību kaujas gatavības rādītājs, un nespēja nodrošināt vienības ar transporta platformām ierobežo Nacionālo bruņoto spēku spējas veikt tiem noteiktos uzdevumus,” tā K. Galkins. Tāpat transportlīdzekļi nepieciešami, lai īstenotu ar artilēriju, pretgaisa aizsardzību un Zemessardzi saistītos attīstības projektus. Transportlīdzeklim jāspēj nodrošināt personāla, kravas transporta, komandvadības vai medicīniskā atbalsta funkciju, kā arī tam jānodrošina bruņu aizsardzība un ieroču uzstādīšana. Liela daļa no patlaban NBS taktiskajiem transportlīdzekļiem ir vismaz 20 gadu veci. Daudzas no šīm kaujas mašīnām ir sliktā tehniskā kārtībā, tās nereti ir jāremontē, agrāk norādīja AM.
Iepirkuma noteikumos paredzēts, ka pretendentam būs jāpiegādā personāla transportlīdzeklis ar 4-5 durvju versiju, kravas transportlīdzeklis, kā arī komandvadības un medicīnas specializētie furgoni. Transportlīdzekļa ekspluatācijas ilgumam ir jābūt vismaz 20 gadu ilgam. Noteikumos arī teikts, ka piegādātājam jānodrošina ar ballistiskās aizsardzības līmeņa bruņām aprīkojams transportlīdzeklis, tā grīdai jābūt aprīkotai ar pretmīnu aizsardzības bruņām. Pilnībā nokomplektēta transportlīdzekļa pilnai masai jābūt ne lielākai par 6,5 tonnām. Smagākus transportlīdzekļus sarunu procedūras laikā gan nediskvalificēs. Spēkratam jābūt pielāgotam ērtai un ātrai aprīkošanai ar grozāmu platformu ložmetējam, ar vadāmo ieroču sistēmu un dūmu granātu izsviedējiem. Iepirkuma līguma summa būšot vairāki miljoni eiro, to AM atklāšot pēc iepirkuma.
Atbildēt