Elektronisko iepirkumu sistēmā veikti uzlabojumi

Šogad EIS ir veikti vairāki tehniski uzlabojumi, kas iepirkumu procesu padarīs ērtāku un laika ziņā efektīvāku, kā arī sniegs papildu informāciju lietotājiem – gan pircējiem, gan piegādātājiem.

Uzlabojumi pircējiem

1. Iepirkumu grozu apvienošana

Sistēmā iepircējs var apvienot (konsolidēt) vairākus savas organizācijas grozus (t. sk. arī kolēģu – citu attiecīgās organizācijas darbinieku veidotos) vienā iepirkuma grozā, lai veidotu kopīgu pirkuma pieprasījumu. Vislielākās ērtības šī funkcionalitāte dod tām pircēju organizācijām, kurām ir vairākas struktūrvienības. Šajā gadījumā katrā struktūrvienībā par iepirkumiem atbildīgais darbinieks varēs veidot grozu atbilstoši savām vajadzībām, savukārt par visas organizācijas iepirkumiem atbildīgais varēs apskatīt struktūrvienību grozus, nepieciešamības gadījumā veikt korekcijas un apvienot visus grozus vienā, tādējādi iegūstot sistēmā visu informāciju elektroniski, un nav nepieciešams papildu darbs ārpus tās. Savukārt katras struktūrvienības groza veidošana pirms to apvienošanas nodrošinās precīzāku struktūrvienību vajadzību atspoguļošanu EIS pasūtījumos.

eis_1


Gadījumos, kad pirkuma pieprasījuma summa pārsniedz atliktā groza limitu jeb lielo pasūtījumu līmeni (tas atkarīgs no kataloga specifikas, bet nav lielāks par Ls 20 000), vienam pasūtījumam iespējams norādīt dažādas piegādes adreses, kuras sistēma apkopos pati, pamatojoties uz katras struktūrvienības groza datiem. Informācija par atliktā groza limitiem pieejama EIS sadaļā Biežāk uzdotie jautājumi, 1. punktā Vispārīgās vienošanās raksturlielumi.

eis_2

2. Iespēja pieprasīt pircēja atskaiti pa visiem reģioniem

Gadījumos, kad pircēja iestādes struktūrvienības atrodas vairākos EIS definētajos reģionos (Rīgā, Kurzemē, Vidzemē, Zemgalē vai Latgalē), ir iespēja pieprasīt pircēja atskaiti par visiem organizācijas darījumiem sistēmā, iekļaujot atskaitē informāciju par visiem reģioniem, kas paātrina datu iegūšanas ātrumu. Iespēja vairākkārt ievietot grozā vienu un to pašu preci, ja tai ir atšķirīga komplektācija.

Ja pircējam nepieciešams, lai preces pamatmodelis būtu vienāds, bet papildaprīkojums atšķirtos, jaunā funkcionalitāte sniedz iespēju vairākkārt ievietot grozā vienu un to pašu preci, norādot dažādus papildaprīkojuma variantus. Šī funkcionalitāte galvenokārt attiecas uz mēbeļu, datortehnikas, servertehnikas, drukas iekārtu un kopētāju katalogiem, iegādājoties kuros pircējiem ar attiecīgo funkcionalitāti ir iespējams samazināt iestādē lietojamo iekārtu skaitu, lai optimizētu iestādes darbības nodrošināšanai nepieciešamu rezerves daļu un piederumu (piemēram, toneru) krājumus.

eis_3

3. Iespēja redzēt grozu, no kura ir veidojies pirkuma pieprasījums

Katrā pirkuma pieprasījumā gan pasūtītāja, gan piegādātāja lietotājs var redzēt sākotnējo grozu, no kura tika izveidots pasūtījums. Šāda sistēmas funkcionalitāte visērtākā ir gadījumos, kad no viena groza ir izveidojušies vairāki pirkuma pieprasījumi, lai vieglāk būtu izsekot pasūtīšanas procesam.

eis_4

4. Iespēja meklēt preci pēc atslēgas vārdiem

Preču meklēšana EIS ir uzlabota – turpmāk EIS varēs definēt atslēgas vārdus, kuru garums ir līdz 1000 simboliem. Šāda iespēja tiks izmantota dažos katalogos, bet tika izstrādāta toneru katalogu vajadzībām, lai pēc toneru kataloga atjaunošanas būtu iespējams katram toneru veidam ierakstīt visu atbilstošu drukas iekārtas modeļus, tādējādi atvieglojot toneru meklēšanu.

eis_5

Uzlabojumi piegādātājiem

1. Stingrāks preču cenu maiņas ierobežojums

Lai veicinātu nopietnāku attieksmi pret cenu maiņu un mazinātu piegādātāju izstrādāto robotu karus un atvieglotu slodzi sistēmai, vienai pozīcijai preces cenu (t. sk. atlaides) ir iespējams mainīt tikai piecreiz diennaktī (laika periodā no plkst. 0:00–24:00), jo iepriekš tika konstatēts, ka viens uzņēmums diennakts laikā ir mainījis savu preču cenas vairāk nekā 30 000 reizes.

2. Iespēja masveidā pieprasīt informāciju par citu piegādātāju piedāvājumiem

Lai veiksmīgi un pārdomāti aktualizētu savu piedāvājumu sistēmā, piegādātāji var iegūt atskaiti par citu piegādātāju piedāvājumiem tajā pašā katalogā, neizvēloties atsevišķi apskatīt informāciju par katra piegādātāja piedāvājumu, bet iegūstot vienotu informāciju par visu piegādātāju piedāvājumiem kopumā.

eis_6

Jebkuru neskaidrību gadījumā VRAA Elektronisko iepirkumu departamenta speciālisti darba laikā (no plkst. 8:30–17:00) jums sniegs konsultācijas un atbalstu pa tālr. 67350651 vai 28328476; e-pasta adrese – eis@vraa.gov.lv.

Teksts: Oļegs Fiļipovičs, VRAA Elektronisko iepirkumu departamenta direktors


Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *