Ziņas

Attīsta “Rail Baltica” projektu

Konferencē “Projekta “Rail Baltica/Rail Baltic” progress 2016″ Baltijas valstu atbildīgo ministriju un projekta ieviesēju pārstāvji diskutēja par izaicinājumiem un tuvākajiem projekta mērķiem, apliecinot Baltijas valstu vienotību “Rail Baltica” projekta tālākai virzībai.

“”Rail Baltica” ir ekonomiskais koridors, kas cieši savieno Eiropas ziemeļaustrumus ar pārējo Eiropu,” savā prezentācijā teica Baiba Rubesa, “RB Rail” valdes priekšsēdētāja. Prezentācijā Rubesa iezīmēja 2016. gada veikumu, raksturojot šo gadu kā stūrakmeni un pienākumu sadalīšanas gadu “Rail Baltica” projekta ieviešanai visās trīs Baltijas valstīs. Projekta īstenošana ir sadalīta četros secīgos posmos: 1) plānošana, 2) projektēšana, 3) būvniecība, 4) testēšana. Patlaban projekts ir plānošanas posmā, bet jau 2017. gadā sāksies nākamais projekta posms – projektēšana.

Šogad ir sākta arī būvprojektu pirmā kārta “Rail Baltica” starptautiskās lidostas “Rīga” dzelzceļa stacijai, saistītai infrastruktūrai un estakādei. Paredzēts izvēlēties piecus uzņēmumus, kas sagatavos savus piedāvājumus. Šī būvprojekta īstenošana turpināsies jau 2017. gadā, kad sāks nekustamo īpašumu atsavināšanu Rīgā, kur būs vairāki secīgi posmi, sākot ar informācijas izsūtīšanu, iepirkumu organizēšanu par mērniecību un zemes vērtēšanu. Pārrunas notiks ar katru zemes īpašnieku individuāli, ņemot vērā katra īpašnieka prasības par veiktajiem ieguldījumiem.
Nerijus Kaučiks, Lietuvas Transporta un komunikāciju ministrijas Starptautisko attiecību un attīstības departamenta direktora vietnieks, uzvēra, ka svarīgi ir apzināties, ka “Rail Baltica” uzskatāma par daļu no NATO loģistikas sistēmas. Lietuvā projekts ir sadalīts trīs posmos, kas katrs ir atšķirīgs pēc savas sarežģītības. Trīs posmi ietver Lietuvas ziemeļu savienojumu līdz Latvijas robežai, dienvidu savienojumu līdz Polijas robežai un Kauņas satiksmes mezgla pilnveidošanu. Attiecībā uz dzelzceļa posmu no Kauņas līdz Lietuvas–Latvijas robežai 2017. gadā tiek plānots sākt zemes atsavināšanas procedūras.

Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrijas “Rail Baltica” projekta koordinators Kristians Kaunisāre detalizētāk informēja par trases novietojuma plānošanas procesu Igaunijas pašvaldībās. Patlaban notiek 76 sabiedriskās apspriešanas, piedaloties četriem tūkstošiem Igaunijas iedzīvotāju. Plānošanas process ir beidzies Harju un Raplas pašvaldībās. Pērnavā ir iecerēts sabiedriskās apspriešanas procesu pabeigt līdz 2017. gada janvāra beigām. Tehniskā plānošana Igaunijā ir iecerēta līdz 2018. gadam, iepirkuma procedūras ir plānotas 2019. gadā, savukārt “Rail Baltica” trases būvniecības darbi – no 2019. līdz 2025. gadam.

Projekta īstenošana katrā valstī notiek atbilstoši kopējam “Rail Baltica” projekta laika grafikam, projektēšanu plānojot pabeigt 2019. gadā, bet būvniecību – 2025. gadā.


Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *