Darbs pie līguma par projekta “Rail Baltica” finansēšanas un izpildes nosacījumiem aizvien turpinās, septembra beigās vēstīja Baltijas valstu kopuzņēmuma AS “RB Rail” pārstāve Ilze Rassa.
Viņa skaidroja, ka joprojām intensīvi tiek saskaņotas detaļas līguma tekstā, kā arī pēc tam jānodrošina fiziski pietiekami sarežģīts darbs – nodrošināt, ka līgumu paraksta deviņas Baltijas valstu iestādes.
“RB Rail” valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa 27. septembrī pauda, ka attiecīgajā dienā plānots salikt pēdējos punktus uz “i” šajā līgumā, lai tālāk jau līdz plānotā termiņa beigām (piektdiena, 30. septembris) to varētu parakstīt.
Šā gada 7. septembrī “RB Rail” padomes sēdē Baltijas valstu pārstāvji vienojušies par turpmāko iepirkumu modeli un atbildības sadalījumu projekta “Rail Baltica” realizēšanā. Visus projekta iepirkumus dalīs trīs grupās – iepirkumi, kurus rīkos tikai kopuzņēmums, konsolidētie iepirkumi, kurus īstenos kopuzņēmums, un iepirkumi, kurus īstenos nacionālo valstu ieviesējorganizācijas stingrā kopuzņēmuma uzraudzībā.
Satiksmes ministrijā pauda, ka padomes sēde ir būtisks pagrieziens Baltijas valstu sadarbībā, lai turpinātu darbu pie projekta tālākas izstrādes finansējuma saņemšanai. Padomes sēdes laikā diskutēja par rīcību saistībā ar “RB Rail” centralizētākiem iepirkumiem, noteikta tās vadošā loma, kā arī pārrunāti Latvijas, Lietuvas un Igaunijas nacionālo iepirkumu jautājumi, kurus uzrauga “RB Rail” un kas tiek veikti pēc “RB Rail” gatavotiem iepirkuma principiem.
Agrāk vēstīts, ka Eiropas Parlamenta Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers brīdināja – ja Baltijas valstis arī turpmāk nespēs atrast kopīgu valodu jautājumā par Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” projektu, tās var zaudēt šim projektam piešķirtos līdzekļus.
Baltijas valstīm domstarpības bija jautājumos par pievienotās vērtības nodokļa sadali “Rail Baltica” darbos, iepirkumu modeli projektā, kā arī “RB Rail” valdes locekļu iecelšanu. Patlaban gan domstarpības esot atrisinātas.
BNS
Atbildēt