Iepirkumu monitorings eksporta tirgos

Uzņēmumiem, kas piedāvā savas preces un pakalpojumus ne tikai Latvijas tirgū, bet arī pārrobežu klientiem, jaunas eksporta iespējas var sniegt mērķa tirgu iepirkumu konkursu monitorings. Lai gan šis pārdošanas kanāls vēl nav pārāk populārs Latvijas eksportētāju vidē, tiem, kas meklē arvien jaunus veidus, kā palielināt savu klientu vai partneru loku, ir noteikti vērts apsvērt tenderu monitoringa uzsākšanu.

Iespējas ne tikai lieliem uzņēmumiem

Regulāra iepirkumu konkursu apsekošana uzņēmumiem var kalpot trijos dažādos veidos. Lieli uzņēmumi ar plašiem resursiem var izvērtēt tendera prasības un piedalīties konkursā paši, taču lielākajai daļai Latvijas uzņēmumu būs piemērotāki divi citi varianti. Pirmkārt, iespējams sekot līdzi konkursu rezultātu attīstībai, un, kad paziņots ģenerāluzņēmējs vai konkursa uzvarētājs ‒ uzrunāt to ar savu piedāvājumu. Šādā veidā saziņa ar potenciālo partneri notiks brīdī, kad jūsu piedāvātās preces vai pakalpojumi viņam būs īpaši aktuāli, līdz ar to arī lielākas iespējas noslēgt darījumu.

Otrkārt, vidējiem vai maziem uzņēmumiem iepirkumu monitorings var kalpot arī kā tirgus izpētes veids. Tas ļaus jums saprast mērķa tirgus tendences un klientu tipiskās prasības no uzņēmējiem, kā, piemēram, nepieciešamie sertifikāti, darba izpildes termiņi, pieņemtie kvalitātes standarti un tamlīdzīgi.

Lielākais potenciāls – būvniecības uzņēmumiem un IT nozarei

Lai gan jebkuras industrijas pārstāvji var atrast jaunus klientus vai ārzemju partnerus iepirkumu konkursos, monitoringu noteikti vēlams veikt būvniecības pakalpojumu sniedzējiem un IT nozares uzņēmumiem. Šīs divas uzņēmumu grupas atradīs visplašāko iepirkumu konkursu klāstu, kā arī augstākas veiksmes iespējas, uzrunājot konkursu uzvarētājus. Tas skaidrojams ar to, ka šajās industrijās ir vispārpieņemta norma izmantot apakšuzņēmēju pakalpojumus. Arī mēbeļu un būvmateriālu ražotājiem iepirkumu monitorings var būt ļoti noderīgs.

Kā veikt monitoringu?

Iepirkumu konkursu apsekošana sākas ar to, ka uzņēmējam ir jādefinē, kuri ir viņa svarīgākie mērķa tirgi, un jāatrod konkrēti portāli, kas izsludina atbilstošus konkursus. Papildus tam ir
nepieciešams saprast, kāda kopējā projekta vērtība ir uzņēmuma iespēju robežās ‒ tas palīdzēs ietaupīt laiku vēlāk, procesa gaitā. Kad sagatavošanās etaps ir pabeigts, var sākt pašu monitoringu, ko nepieciešams veikt ik nedēļu, kā arī sekot konkursu attīstībai. Atkarībā no nozares, kurā strādājat, monitorings var ilgt no pārdesmit minūtēm līdz pat vairākām stundām nedēļā.

Tenderu monitoringa ārpakalpojumi

Ja jums šķiet, ka jūsu uzņēmumam nav pietiekamu iekšējo resursu, lai netraucēti pievērstos monitoringam, iespējams izmantot ārpakalpojumus. Kamēr jūsu darbinieki netraucēti strādās ar esošajiem klientiem, monitoringa ārpakalpojumu sniedzējs piemeklēs tieši jūsu uzņēmumam piemērotus konkursus un nosūtīs iknedēļas kopsavilkumu par situācijas attīstību.

TEKSTS: INESE ANDERSONE, GatewayBaltic direktore


Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *