Ministru kabinets otrdien, 24. maijā, atbalstīja ierosinājumu atvēlēt Satiksmes ministrijai 23 788 934 eiro finansējumu valsts reģionālo un vietējo autoceļu būvniecības projektu īstenošanai administratīvi teritoriālās reformas atbalstam – šie līdzekļi bija paredzēti jau pagājušā gada budžetā, taču tos nepaspēja apgūt būvniecības sezonas ierobežotā termiņa dēļ.
Kopumā, no piešķirtajiem līdzekļiem, šogad ir plānots uzlabotu segumu gandrīz 330 kilometros valsts reģionālo un vietējo autoceļu.
Administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas atbalstam piešķirtie līdzekļi ir viens no finansējuma avotiem valsts autoceļu tīkla atjaunošanai un pārbūvei. Līdz ar to kopumā šogad valsts autoceļiem kopējais finansējums ir gandrīz 351 milj. eiro.
“Mūsdienīga autoceļu infrastruktūra uzlabo iedzīvotāju dzīves kvalitāti un satiksmes drošību. Tā dod arī pozitīvu impulsu reģionu attīstībai, jo piesaista uzņēmējus, kas rada jaunas darba vietas,” pauž satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Ministrs piebilst: “Šis ir viens no nedaudzajiem gadījumiem, kad reformas iet kopsolī ar to atbalstam atvēlētu finansējumu, dodot reālu un strādājošu atbalsta burkānu!”.
Pagājušajā gadā valsts autoceļu attīstībai un remontdarbiem administratīvi teritoriālās reformas atbalstam no programmas “Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem” kopumā bija atvēlēti 71,9 miljoni eiro. Viss piešķirtais finansējums 2021. gadā netika apgūts, jo daļu uzsākto valsts reģionālo un vietējo autoceļu būvniecības projektu būvniecības sezonas ierobežotā termiņa dēļ varēja tikt pabeigti tikai šogad. Attiecīgi šogad šo projektu finansēšanai piešķirti 11,9 miljoni eiro, kas ir 2021. gadā neapgūtie līdzekļi. Tāpat, pagājušogad īstenojot autoceļu būvdarbu iepirkumus, ir radusies 11,8 miljonus eiro ekonomija, un arī šo summu ir plānots investēt valsts autoceļu attīstībā administratīvi teritoriālās reformas atbalstam.
Kopumā no piešķirtajiem līdzekļiem, šogad ir plānots sakārtot vairāk nekā 200 km valsts reģionālo autoceļu, tostarp 16,37 km valsts reģionāla autoceļa P106 Ezere-Embūte-Grobiņa, 10,57 km valsts reģionāla autoceļa P12 Limbaži-Salacgrīva, 11,30 km valsts reģionāla autoceļa P16 Valmiera-Matīši-Mazsalaca, 22,68 km valsts reģionāla autoceļa P41 Alūksne-Liepna un 9,63 km valsts reģionāla autoceļa P3 Garkalne-Alauksts. Darbi plānoti arī uz vairāk kā 120 km valsts vietējo autoceļu, piemēram, V577 Puša-Krāce-Silajāņi-Riebiņi, V1279 Vecais suitu ceļš, V593 Vērēmi-Rogovka un citur.
Pagājušogad, ieguldot valdības piešķirtos valsts budžeta līdzekļus administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas atbalstam, atjaunoti valsts vietējo un reģionālo autoceļu posmi vairāk nekā 400 kilometru garumā. Kopumā darbi veikti vairāk nekā 60 autoceļu posmos.
Par finansējumu, kas piešķirts administratīvi teritoriālās reformas īstenošanas atbalstam, ir uzlabots segums 17,91 km valsts reģionālā autoceļa P104 Tukums-Auce-Lietuvas robeža, 16,02 km valsts reģionālā autoceļa P94 Jelgava-Staļģene-Code, 14,8 km valsts reģionālā autoceļa P8 Inciems-Sigulda-Ķegums. Uzlabojumi veikti arī valsts reģionālā autoceļa P125 Talsi-Dundaga-Mazirbe 17,3 km garā posmā, valsts reģionālā autoceļa P41 Alūksne-Liepna 22,6 km garā posmā, kā arī valsts reģionālā autoceļa P116 Kuldīga-Skrunda-Embūte 28,2 km garā posmā un valsts reģionālā autoceļa P46 Dubļeva-Cērpene 15,22 km garā posmā.
Finansējums valsts reģionālo un vietējo autoceļu būvniecības projektu īstenošanai 23 788 934 eiro apjomā piešķirts no valsts budžeta programmas “Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem”, vienlaikus jānorāda, ka būvdarbu cenu pieaugums var ietekmēt darbu apjomu, kas veicams par šo finansējumu.