2022. gada 13. aprīlis, Bauska – Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (AP!) piedalās Bauskas novada pašvaldības rīkotajā konferencē “Kā (iz)dzīvosim līdz Bauskas apvedceļam?”, lai aktualizētu ar Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūvi saistīto jautājumu virzību. Konferences laikā paredzēta arī diskusija par iespējamiem īstermiņa risinājumiem A7 tranzīta ietekmes mazināšanai abās pilsētās.
Pašvaldības ieskatā pieaugošā kravu transporta tranzīta plūsma caur Bauskas pilsētas vēsturisko centru rada negatīvu ietekmi tā vēsturiskajai apbūvei, kā arī nelabvēlīgi ietekmē Bauskas iedzīvotāju dzīves kvalitāti. Ministrs uzver, ka līdz apvedceļa izbūvei nepieciešams rast alternatīvus risinājumus, kā, piemēram, izvērtēt iespēju tranzīta kravu plūsmu novirzīt pa jau esošajiem reģionālās un vietējās nozīmes autoceļiem, vienlaikus diskutējot par lokālas satiksmes mierinošiem pasākumiem Bauskas vēsturiskajā centrā.
Ministrs Plešs: “Pie ceļu infrastruktūras uzlabošanas darbs nekad neapstājas, un progress, šķiet, pēc būtības nekad nav sasniedzams “te un tagad”, taču vienlaikus skaidrs, ka iedzīvotāju mobilitātes veicināšana ir sekmīgas reģionālās attīstības stūrakmens. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija pašvaldībām piedāvā un turpinās piedāvāt vairākas atbalsta programmas, kas tostarp paredz ceļu tīkla sakārtošanu. Runājot par šodienas konferences tematu, ticu, ka Satiksmes ministrijai līdz vasarai izdosies izstrādāt projekta tehniski ekonomisko pamatojumu, kas pavērtu iespēju īstenot kādu no privātās partnerības projektiem jau salīdzinoši pārskatāmā nākotnē. Labs piemērs šāda veida projektiem ir Ķekavas apvedceļa izbūve.”
Pēdējo divu gadu laikā Bauskas novadā par līdzekļiem VARAM kompetences jomās jau realizēti vairāki ceļu infrastruktūras attīstības projekti, un iezīmēts atbalsts mobilitātes veicināšanai arī nākamajiem gadiem. Tā, piemēram, Administratīvi teritoriālās reformas kontekstā 2021. gadā Bauskas novadā veikta valsts vietējā autoceļa Likverteni–Jaunsaule–Skaistkalne atjaunošana 2,38 kilometru garumā, savukārt no Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda un valsts budžeta plānotā finansējuma 2022.–2024. gadam plānots pārbūvēt autoceļu Bauska–Linde 2,98 km garumā un autoceļu Pārslas–Misa–Šarlotes 10 kilometru garumā.
Tāpat VARAM atbalstījusi vairākus Bauskas novada pašvaldības investīciju projektus valsts aizdevumu piešķiršanai ārkārtējās situācijas ietekmes mazināšanai un novēršanai saistībā ar Covid-19 izplatību, kas vērsti uz transporta infrastruktūru:
- 2020. gadā: Pašvaldības autoceļa A3 “Pilsrundāle–Dzirnavu pietura” posma pārbūve, Seguma maiņa Zemgaļu ielas posmam no Skolas ielas līdz Lauku ielai un Lauku ielai Bauskas pilsētā;
- 2021. gadā: Pārupes ielas pārbūve Bauskā, Autoceļa “V1040–Roņi–Tāmas–Renceles–A7” pārbūves 2. kārta, kā arī Ceriņu ielas pārbūve Vecumniekos un Sporta un Strauta ielu pārbūve Skaistkalnē.
Arī šogad pašvaldībām ir iespēja pieteikties kādai no VARAM atbalsta programmām iedzīvotājiem un novada attīstībai būtisku projektu realizēšanai, tai skaitā ceļu tīkla labiekārtošanai.