Dzelzceļa projekta “Rail Baltica” ieviesēji – Baltijas valstu kopuzņēmums “RB Rail” un SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” – šodien tiešsaistes seminārā pārrunās esošo un potenciālo līgumslēdzēju atsauksmes par gatavību būvniecības iepirkumiem, aģentūru LETA informēja “RB Rail” pārstāvji.
“RB Rail” un “Eiropas dzelzceļa līnijas” aptaujā apkopo esošo un potenciālo līgumslēdzēju atsauksmes par gatavību būvniecības iepirkumiem.
“RB Rail” izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna pauda, ka “Rail Baltica” kopuzņēmums ir izsludinājis pirmos konsolidētos iepirkumus dzelzceļa būvniecības materiālu un sastāvdaļu, tostarp dzelzceļa gulšņu, sliežu stiprinājumu, pārmiju, kabeļu kanālu un citu būvmateriālu iegādei.
“Turklāt šobrīd esam noslēdzošajā fāzē, lai izstrādātu visaptverošu “Rail Baltica” globālā projekta būvniecības stratēģiju. Tās ietvaros, cita starpā, tiks paredzēti tādi novatoriski elementi kā centralizēta būvniecības sastāvdaļu iegāde, plaša FIDIC līgumu noteikumu piemērošana digitālajām inženierijas sistēmām, kā piemēram, BIM, GIS un AIM. Šis ir nākamais nozīmīgais pagrieziena punkts, lai veiksmīgi sāktu apjomīgus “Rail Baltica” trases būvniecības darbus visās trijās Baltijas valstīs,” skaidroja Driksna.
“RB Rail” pārstāvji atzīmēja, ka papildu būvniecības tirgus aptaujai aptaujas dalībnieki tiek aicināti uz īpašu tiešsaistes semināru, kas notiks 8.septembrī. Tāpat arī vēlāk “RB Rail” plāno organizēt bizness biznesam (B2B) konsultāciju sesijas ar aptaujas dalībniekiem, kurās vietu skaits ir ierobežots, galveno uzmanību pievēršot “Rail Baltica” globālā projekta būvniecības stratēģijas izstrādei.
Driksna piebilda, ka šādas globālās tirgus aptaujas ir ierasta prakse, lai nodrošinātu labās prakses pieeju un caurspīdīgu procesu visai iepirkumu procesa gaitai.
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.
Atbildēt