Vīrusa pandēmijas ietekmē būtiski samazinājušies gan iekšzemes pasažieru pārvadājumi, gan joprojām konstanti krītas lidojumu un pasažieru skaits. Sabiedriskā transporta pārvadātāji un citi nozares uzņēmumi saskaras ar sāpīgu apgrozījuma kritumu un zaudējumiem, bet transporta un loģistikas nozare kopumā šā gada pirmajā pusgadā ir bijusi trešā visvairāk skartā joma Latvijas tautsaimniecībā.
Arī tagad pieņemtie valdības lēmumi vīrusa izplatības ierobežošanai ietekmēs transporta jomu. Līdzīgi kā pavasarī rēķināmies ar turpmāku iekšzemes pārvadājumu pasažieru skaita kritumu. Ar augstu ticamību jau tagad varam teikt, ka ar pašreiz pieprasītajiem valsts budžeta līdzekļiem pasažieru pārvadātāju zaudējumu segšanai nepietiks. Arī citos transporta sektoros būs nepieciešami gan dīkstāves pabalsti, gan citi atbalsta mehānismi, ko daudzi transporta nozares uzņēmumi izmantoja un augsti novērtēja jau pavasarī. Mums ir jāturpina nodrošināt un uzturēt satiksmes infrastruktūru, piegādes ķēdes un citus svarīgus transporta jomas elementus, lai Latvijas ekonomika un sabiedrība turpinātu funkcionēt.
Taču līdzās jau minētajiem pasākumiem svarīgi būs arī ekonomikas sildīšanas pasākumi, – līdzīgi kā šajā ceļu būvniecības sezonā, kad valdības piešķirtais papildu finansējums sniedza būtisku atbalstu ne tikai ceļu būvniekiem, ļaujot sakārtot papildus vairāk kā 600 kilometrus Latvijas ceļu un dodot darbu lielam skaitam strādājošo. Vienlaikus tas bija būtisks ieguldījums ekonomikā ar multiplikatora efektu – darbs un ienākumi tika nodrošināti materiālu piegādātājiem, karjeriem, arī izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem, kas sniedza savus pakalpojumus ceļu būves objektos nodarbinātajiem visos Latvijas reģionos. Par ekonomikas sildīšanas pasākumiem noteikti diskutēsim finanšu ministra vadītajā darba grupā uzņēmējdarbības un strādājošo atbalstam.
Atbildēt