Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) Latgales reģiona pārvadātāji, kas patreiz nodrošina aptuveni 60% no visiem pasažieru pārvadājumiem Latgalē, nosūtījuši atklātu vēstuli ministru prezidentam Krišjānim Kariņam un satiksmes ministram Tālim Linkaitam par sabiedriskā transporta pakalpojuma iepirkumu, norādot, ka konkursa procedūra ir noritējusi likumīgi un atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Asociācijas biedri noraida publiski izskanējušos pārmetumus “Autotransporta direkcijai” (ATD) par it kā neatbilstošu kārtību, kādā notikusi konkursu dokumentācijas izvērtēšana, un uzskata to par konkursa dalībnieku (pretendentu) neapmierinātību ar konkursa rezultātiem un vēlmi tos ietekmēt.
“Par to, kā tiks veidots konkurss, jau tika diskutēts pēdējos gadus, un šis process bija atklāts un maksimāli caurspīdīgs visiem tirgus spēlētājiem. Tāpēc šobrīd apstrīdēt pašu transporta pakalpojuma iepirkuma procedūru nav pamata. Mēs kā asociācijas biedri un kā pārvadātāji, kas darbojas dažādos reģionos, varam to apliecināt,” norāda Vasilijs Smuļs “Rēzeknes autobusu parks” valdes loceklis.
Pārvadātāji norāda, ka iepriekš LPPA prezidenta Ivo Ošenieka vārdā nosūtītā vēstule ministru prezidentam viennozīmīgi pauž tikai daļu biedru viedokli, bet, piemēram, netika ņemts vērā viedoklis un netika informēti par vēstuli tādi pārvadātāji, kā Liepājas autobusu parks AS, Rēzeknes autobusu parks AS, Nordeka AS, Daugavpils autobusu parks SIA. Lēmumu par vēstules sagatavošanu un saturu pieņēma asociācijas valde, kuras sastāvā ir deviņi valdes locekļi, tai skaitā LPPA prezidents Ivo Ošenieks un sešu pārvadājumu uzņēmumu valdes locekļi, kuriem konkursa rezultāti nebija labvēlīgi, tajā skaitā Tukuma Auto SIA, kuram līguma slēgšanas tiesības piešķirtas tikai vienā no septiņām iepirkuma daļām, uz kurām tas bija pieteicies. Valdes locekļi pieņemot šo lēmumu atradās interešu konfliktā.
“Rezultātā ir izveidojies interešu konflikts starp asociācijas valdi un citiem asociācijas biedriem. Būtiski, ka iepriekšminēto LPPA vēstuli nekādā gadījumā nevar uzskatīt par objektīvu biedrības viedokli, jo vēstule aizstāv to ieinteresēto valdes locekļu intereses, kuru pārstāvētie uzņēmumi ir zaudējuši konkursā. Jebkurā konkursā būs zaudētāji, kuri nebūs apmierināti ar rezultātiem un kuriem būs finansiāli zaudējumi sakarā ar transporta pārdošanu vai norakstīšanu, tomēr jāatgādina, ka tādas sekas ir jebkuram ievērojamam konkursam, kurā ir plašs ieinteresēto pretendentu loks,” atzīst Vasilijs Smuļs.
Tāpat LPPA biedri aicina ministru prezidentu nepaļauties konkursa zaudētāju radītajam spiedienam pārtraukt konkursu. Atbilstoši Publisko iepirkumu likuma 24.panta otrajai daļai, veicot iepirkumu, tiek izveidota iepirkumu komisija, kas arī pieņem lēmumus attiecībā par konkursu. Personas ārpus iepirkumu komisijas nevar pieņemt lēmumus par konkursa pārtraukšanu un atcelšanu.
Papildus jāuzsver, ka arī līdz šim izskanējušais arguments par 40% piedāvājumu diskvalificēšanu un 11 sūdzību iesniegšanu liecinot par nekvalitatīvu Konkursa nolikumu, ir absurds apgalvojums. Vienīgi Iepirkumu uzraudzības birojs ir tā iestāde, kas ir kompetenta vērtēt to, vai konkursa gaitā ir ievērotas publiskos iepirkumus regulējošo normatīvo aktu prasības.
Vēstuli parakstījuši LPPA biedri un Latgales pasažieru pārvadātāji : AS “Rēzeknes autobusu parks”, SIA “Daugavpils autobusu parks” un SIA “Dautrans”.
Informāciju sagatavoja Vasilijs Smuļs, Valdes loceklis AS “Rēzeknes autobusu parks”.
Atbildēt