Reģionālo pasažieru pārvadājumu konkursa rezultātu atcelšana būtu nepieņemama, jo tādā gadījumā cilvēku ar invaliditāti mobilitātes iespēju risināšana tiktu atlikta uz nenoteiktu laiku, uzskata Latvijas Pensionāru federācija un Latvijas Cilvēku ar īpašām vajadzībām sadarbības organizācija “Sustento”.
Kā aģentūru LETA informēja “Sustento” komunikācijas vadītāja Irīna Meļņika, šodien “Sustento” valdes priekšsēdētāja Gunta Anča un Pensionāru federācijas priekšsēdētājas vietniece Dzintra Žilde tikās ar Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētāju Kristiānu Godiņu, lai pārrunātu, kā norit minētais konkurss. Tikšanos iniciēja “Sustento”, jo publiski bija izskanējušas bažas, ka jau notikušā iepirkuma rezultāti varētu tikt atcelti.
Gan cilvēki ar invaliditāti, gan seniori uzskata, ka iepirkuma atcelšana būtu nepieņemama. “Neskatoties uz visām Eiropas Savienības (ES) regulām un ES pamattiesībām uz brīvu pārvietošanos, Latvija joprojām nav nodrošinājusi brīvu pārvietošanos valsts teritorijā cilvēkiem ar invaliditāti, un, atceļot iepirkumu, viņu mobilitātes iespēju risināšana tiktu atlikta uz nenoteiktu laiku,” skaidroja Meļņika.
Sarunā Godiņš skaidroja, kādi ieguvumi pasažieriem ir paredzami, īstenojot iepirkumā noteiktās prasības. Plānots, ka katrā autobusā informācija par pieturām tiks paziņota skaļi, kā arī būs redzama elektroniskā tablo ar liela izmēra burtiem. Sēdvietas būs aprīkotas ar drošības jostām un numurētas ar kontrastējošas krāsas cipariem, lai numerācija būtu ērti saskatāma.
Ērti jaunie autobusi būs arī cilvēkiem ratiņkrēslos, jo 73% autobusu būs uzstādīti pacēlāji, tādējādi nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu cilvēkam ratiņkrēslā. Turklāt lielākajā daļā maršrutu brauciens cilvēkam ratiņkrēslā vairs nebūs jāpiesaka 72 stundas iepriekš, tādējādi ļaujot cilvēkiem brīvāk plānot savu pārvietošanos.
Tāpat iecerēts, ka pakāpeniski visus vecos autobusus nomainīs ar jaunākiem, lai neviens nebūtu vecāks par pieciem gadiem.
Cilvēku ar invaliditāti organizācijas un pensionāru biedrība arī saņemot daudz sūdzību par transporta vadītāja nepieņemamu attieksmi un nekorektu komunikāciju. Pēc organizāciju paustā, iemesls tam visbiežāk ir neizpratne par pasažieru vajadzībām un viņiem nepieciešamo atbalstu, kā arī nepietiekamas saskarsmes prasmes. Tāpēc ļoti svarīgi, to ieskatā, būtu īstenot iepirkumā iekļauto transporta vadītāju apmācību saskarsmei ar cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Ņemot vērā minēto, Anča un Žilde vienojās darboties kopīgi, lai vērstu premjerministra Krišjāņa Kariņa (JV) un valdības kopumā uzmanību uz to, cik svarīgi ir neatkāpties no iecerētā un nodrošināt reģionālajā autobusu maršrutu tīklā plānotos uzlabojumus, tādējādi nodrošinot pārvietošanās iespējas Latvijā teritorijā ikvienam pasažierim.
Kā ziņots, Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) prezidenta Ivo Ošenieka vārdā nosūtījusi vēstuli ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV) norādot, ka reģionālo pasažieru pārvadājumu iepirkuma nolikums bija izstrādāts neprofesionāli un konkursa procedūra ir jāpārtrauc, sagatavojot jaunu iepirkumu atbilstoši valsts ekonomiskai izaugsmei un finanšu iespējām.
Pasažieru pārvadātāji, LPPA biedri AS “Nordeka”, AS “Rēzeknes autobusu parks” un AS “Liepājas autobusu parks” pauduši neizpratni par asociācijas vārdā izplatīto aicinājumu.
“Nordeka” valdes priekšsēdētājs Sergejs Konopejevs aģentūrai LETA pastāstīja, ka pašreiz asociācija nedarbojas visu biedru interesēs, un izskatās, ka tā ir sašķēlusies. “Situācija izveidojusies sekojoša – asociācija, visdrīzāk, nesaskaņo savu viedokli ar biedriem. Iespējams, saskaņo [viedokli] valdes līmenī, bet ne ar biedriem,” teica Konopejevs, skaidrojot, ka “dīvainā kārtā” LPPA valdē pašreiz ir tikai uzņēmumi, kuri zaudējuši konkursā.
Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu 16 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs kopumā tika saņemti 40 piedāvājumi, kurus iesniedza 15 pretendenti. Konkursā izraudzīti uzvarētāji 12 lotēs.
Lotē “Bauska” uzvarējusi “Nordeka”, lotē “Daugavpils, Krāslava” – “Daugavpils autobusu parks”, lotē “Gulbene, Alūksne, Balvi” – apvienība “Nordeka” un “Sabiedriskais autobuss”, lotē “Jelgava, Dobele” – “Liepājas autobusu parks”, lotē “Kuldīga, Saldus” – “Sabiedriskais autobuss”, lotē “Liepāja” – “Liepājas autobusu parks”, lotē “Madona” – “Tukuma auto”, lotē “Pierīga” – apvienība “Liepājas autobusu parks”, “Sabiedriskais autobuss” un “Nordeka”, lotē “Rēzekne, Ludza” – “Rēzeknes autobusu parks”, lotē “Talsi, Tukums” – “Talsu autotransports”, lotē “Valmiera, Valka, Smiltene” – apvienība “Sabiedriskais autobuss” un Lietuvas uzņēmums “Vlasava” bet lotē “Ventspils” – “Talsu autotransports”.
Ņemot vērā, ka četrās daļās – “Cēsis”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”, “Limbaži, Sigulda” un “Ogre, Aizkraukle” – visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām, tuvākajā laikā tiks sludināts jauns konkurss. Lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību šajās maršrutu tīkla daļās, tiks pagarināts līgums ar esošajiem pārvadātajiem vai tiks izvēlēts pārvadātājs uz laiku, kamēr stāsies spēkā jaunais līgums, kas tiks noslēgts ar pretendentu, kas uzvarēs šajā konkursā.
Pensionāru federācija un “Sustento” mudina nekavēties ar plānotajiem uzlabojumiem reģionālajos pasažieru pārvadājumos
Comments
Viena atbilde uz “Pensionāru federācija un “Sustento” mudina nekavēties ar plānotajiem uzlabojumiem reģionālajos pasažieru pārvadājumos”
-
Labdien,
Es rakstu, lai informētu jūs, ka mēs piedāvājam individuālie aizņēmumi ar 2% procentu likmi. Mēs varam dot jums aizdevumus, lai iegādātos traktorus vai zemi, lai jūs varētu veikt lauksaimniecību, tirdzniecību, ieguldījumus vai citas lietas, ko vēlaties darīt. Sazinieties ar mums tieši pa pastu: sduplens@gmail.comAr cieņu
Atbildēt