AS “Pasažieru vilciens” izsludinājis konkursu par astoņu jaunu pasažieru pārvadāšanai paredzētu dīzeļvilcienu piegādi, liecina paziņojums par iepirkumu Elektroniskās informācijas sistēmas tīmekļvietnē.
Vienlaikus uzvarējušam pretendentam būs jāpiegādā dīzeļvilcienu uzturēšanai nepieciešamās iekārtas, kā arī rezerves daļu fondu. Tāpat būs jāapmāca personāls šo vilcienu ekspluatācijā un uzturēšanā.
Konkurss tiek organizēts kā sarunu procedūra, kas notiks divās kārtās – kandidātu atlase, kurai jau ir sagatavots atlases nolikums, kā arī piedāvājumu iesniegšana, vērtēšana un sarunas ar pretendentiem.
Uzņēmums paskaidro, ka dīzeļvilciens ir motorvagonu vilciens, kuru darbina vismaz divi dīzeļdzinēji, un kura darbināšanai nav nepieciešama atsevišķa lokomotīve. Kandidātu atlases nolikumā norādīts, ka precīzs iepirkuma priekšmeta raksturojums tiks iekļauts iepirkuma tehniskajā specifikācijā, kas tiks nosūtīta atlasītajiem kandidātiem kopā ar uzaicinājumu iesniegt piedāvājumu un piedalīties sarunās saskaņā ar otrās kārtas nolikumu.
Dīzeļvilcieni būs jāpiegādā līdz 2023.gada 30.novembrim. Iepirkuma līgumu ir plānots noslēgt līdz šī gada 31.decembrim.
Piedāvājumi tiek gaidīti līdz 5.jūnijam plkst.9. Galvenais kritērijs piedāvājuma vērtēšanā būs saimnieciskais izdevīgums, proti, cenas vai izmaksu efektivitāte un kvalitātes kritēriji.
Kā vēstīts, uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis martā aģentūrai LETA sacīja, ka jauni dīzeļvilcieni būtu vajadzīgi jau šogad.
“Taču ir jābūt reāliem un jāskatās arī uz to, kā norit iepirkumu procedūras. Turklāt iepirkuma uzvarētājam vajadzēs šos vilcienus vēl saražot un sertificēt,” skaidroja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs, piebilstot, ka proces paātrināšanai, “Pasažieru vilciens” var skatīties uz tiem vilcienu modeļiem, kuri jau ir adaptēti Latvijā esošajam sliežu platumam. Tādi jau brauc Igaunijā un Lietuvā, un šos modeļus uzņēmums varētu iegādāties ātrāk, jo tie nebūtu no jauna jāprojektē.
Kā stāstīja Grigulis, ja uzņēmums pieprasītu tādus vilcienus, kādus tiešām gribētu, proti, bimodālos, kuri varētu braukt gan ar dīzeļģeneratora vilci, gan ar elektrodzinēju vilci elektrificētās līnijās, tie vēl būtu jāprojektē.
“Vilcienu izgatavošanā ir trīs posmi – projektēšana, ražošana un sertificēšana. Krīzes apstākļos mēs projektēšanas posmu varam izlaist, ja pasūtam kaut ko, kas tirgū ir jau pieejams un adaptēts pie mums esošajam sliežu platumam,” teica Grigulis.
“Pasažieru vilciens” šobrīd izmanto 22 dīzeļvilcienu sastāvus, no kuriem septiņi ir “DR1A” modeļa dīzeļvilcieni ar Krievijas ražotāja “Zvezda” motoriem. Pērnā gada nogalē “Zvezda” tika iekļauta ASV sankciju sarakstā, tāpēc aktualizējās jautājums par dīzeļvilcienu parka nomaiņu.
Grigulis stāstīja, ka pērn “Pasažieru vilcienam” bija jāizveido attīstības modelis zonām ārpus elektrificētajām dzelzceļa līnijām, tomēr, sākot pie tā darbu, nebija domāts, ka dīzeļvilcienu nomaiņa kļūs akūta.
“Brīdī, kad nāca gaismā problēmas ar “Zvezda” dzinēju piegādātāju, tas pārvērtās par krīzes plānu,” uzsvēra Grigulis, piebilstot, ka dīzeļvilcieni būtu jāsāk mainīt jebkurā gadījumā, mainoties kopējai Eiropas politikai par zaļo principu nodrošināšanu transportā. Viņš teica, ka ne “Zvezda“, ne MTU dzinēji vairs neatbilst normām par pieļaujamo izmešu daudzumu. Turklāt runa nav tikai par dzinējiem, bet arī par ritošo sastāvu jeb vilcieniem kopumā, jo tie nāk mantojumā vēl no padomju savienības norieta laikiem.
Viņš arī iepriekš norādīja, ka kopējā iepirkuma summa par trim līdz septiņiem dīzeļvilcienu sastāviem būtu 30 līdz 70 miljoni eiro.
Atbildēt