Elektrovilcienu iepirkuma konkurss finiša taisnē

A/s “Pasažieru vilciens” prognozē, ka jauno elektrovilcienu piegādātājs tiks noskaidrots š.g. 3. ceturksnī. Pēc pretendentu finanšu piedāvājumu izvērtēšanas tiks paziņots iepirkuma uzvarētājs, kam sekos līguma noslēgšana par 32 jaunu pasažieru elektrovilcienu piegādi.

Pasažieru vilciena Sabiedrisko attiecību daļas galvenā sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Līcīte teic, ka jauno elektrovilcienu iegāde ievērojami mainīs a/s “Pasažieru vilciens” iespējas pasažieru apkalpošanā un uzlabos servisa kvalitāti. Būtiskākie uzlabojumi pasažieriem salīdzinājumā ar patlaban lietošanā esošajiem vilcieniem būs viena līmeņa iekāpšana vilcienos, klimata kontrole salonos, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības, ērtības pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Vilcieni būs aprīkoti ar video un audio informēšanas iekārtām, vilcienu gaita būs vienmērīgāka, trokšņu līmenis salonos zemāks. Jaunajos vilcienos paredzēta iespēja brauciena laikā uzlādēt savas viedierīces.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos vilcienu maršrutos, proti, noslogotākajos laikos – darba dienu rītos un vakaros – vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie elektrovilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Ņemot vērā kaimiņvalstu pieredzi un pašreizējo darba svārstmigrāciju Rīgas virzienā, “Pasažieru vilciens” paredz, ka trīs gadu laikā pēc jauno elektrovilcienu saņemšanas un intervāla grafiku ieviešanas pasažieru skaits kāps no pašreizējiem 17 miljoniem līdz aptuveni 25 miljoniem pasažieru gadā. Šāds apkalpoto pasažieru skaits būs iespējams pie nosacījuma, ka būs nodrošināta atbilstoša dzelzceļa infrastruktūra, t.sk. platformu paaugstināšana un ātruma palielināšana, kā arī būs attīstīta tā saucamā Park&Ride sistēma un paplašināta vienoto biļešu iegāde.

Šī iepirkuma procesa ietvaros ir paredzēts, ka a/s “Pasažieru vilciens” pakāpeniski laika posmā no 2020. līdz 2023. gadam pirks un saņems pavisam 32 jaunus elektrovilcienus.

A. Līcīte vērš uzmanību, ka jauno elektrovilcienu iepirkuma īstenošanai uzņēmums ir izvēlējies sarunu procedūras metodi, kas dod iespēju pasūtītājam izvirzīt iespējami labākos iepirkuma nosacījumus un pirkt preci par ekonomiski visizdevīgāko cenu. Taču vienlaikus sarunu procedūra ir komplicētākais un laikietilpīgākais no iepirkuma veidiem. Patlaban a/s “Pasažieru vilciens” ir pabeigusi jauno elektrovilcienu iepirkuma procedūras ietvaros no pretendentiem saņemto tehnisko piedāvājumu vērtēšanu, visi pretendenti ir iesnieguši savus finanšu piedāvājumus elektrovilcienu piegādei. Finanšu piedāvājums ir iepirkuma procedūras pēdējais etaps, un pēc finanšu piedāvājumu izvērtēšanas noskaidros jauno elektrovilcienu piegādātāju.

Tiesības piegādāt jaunos vilcienus būs pretendentam, kurš piedāvās ekonomiski visizdevīgāko vilcienu cenu. To vērtēs visā paredzētajā vilcienu ekspluatācijas laikā – 35 gados. Tas nozīmē, ka ņems vērā ne tikai pašu vilcienu ražošanas un piegādes izmaksas, bet arī to ikdienas uzturēšanas, tehniskās apkopes, rezerves daļu, enerģijas patēriņa u.c. izmaksas ilgtermiņā, rēķinot uz viena pasažiera sēdvietas vienību.

Izmantojot šo iepirkuma metodi, sākotnēji definēja minimāli nepieciešamās elektrovilcienu tehniskās specifikācijas un minimālo līguma noteikumu detalizācijas pakāpi. Pēc sākotnējo piedāvājumu saņemšanas notika sarunas ar pretendentiem un visi piedāvājumi tika uzlaboti tiktāl, lai visi piedāvājumi atbilstu pasūtītāja – a/s “Pasažieru vilciens” – prasībām. Tāpat nepieciešamības gadījumā a/s “Pasažieru vilciens” sarunu procesā precizēja savas prasības tehniskajās specifikācijās un līguma noteikumos, nodrošinot vienlīdzīgu, nediskriminējošu attieksmi pret visiem pretendentiem. Sarunu laikā tika izvērtēti vairāk nekā 350 pretendentu jautājumu, pēc pretendentu ierosinājumiem līguma projektā veica gandrīz 100 labojumu. Tāpat, lai nepieļautu kāda pretendenta diskrimināciju, piecas reizes a/s “Pasažieru vilciens” apmierināja pretendentu lūgumus pagarināt dokumentu iesniegšanas vai izskatīšanas termiņus.

Par tiesībām piegādāt jaunos elektrovilcienus sacenšas četri pazīstami vilcienu ražotāji – PATENTES TALGO S.L, Stadler Polska Sp. z.o.o., Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. un ŠKODA VAGONKA a.s.

RODŽERS JĀNIS GRIGULIS, AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs


Comments

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *