Iepirkumu uzraudzības birojā saņemta sūdzība par Liepājas ostas piestātnes pārbūves iepirkumu. Tas ir viens no svarīgākajiem ostas infrastruktūras objektiem, kas pašlaik tiek izmantots regulārai prāmju satiksmei maršrutā Liepāja–Trāveminde. Pašlaik nav zināms, vai un cik ilgi aizkavēsies aptuveni 23 miljonus vērtā pārbūve.
Iepirkuma uzraudzības biroja pārstāve Una Plaude skaidroja, ka sūdzība ir iesniegta par konkursa nolikuma prasībām. “Apstrīd nolikumā izvirzītās pieredzes prasības (pretendentam un atbildīgajam būvdarbu vadītājam) vismaz vienā būvobjektā, kurā veikti jūras ostas piestātnes būvdarbi, izmantojot rievpāļu iegremdēšanas tehnoloģiju, ar kopējo rievpāļu sienas garumu ≥ 275 metri. Apstrīdēta tieši prasība par rievpāļu sienas garumu.”
Sūdzību par detalizētu specifikāciju iesniedzis būvniecības uzņēmums “LNK Industries”, taču tas sniegt konkrētāku komentāru atteicās. Tikmēr Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldē atzīst – lielos projektos šādas sūdzības nav retums, tomēr tas paildzinās iepirkuma procesu.
Piestātnes pārbūves laikā paredzēts nodrošināt iespēju vienlaikus apkalpot divus lielus kravas vai kravas–pasažieru prāmjus. Būvdarbi ietvers jaunus tauvošanas pāļus, piestātnes konstrukciju pārbūvi un ūdens padziļināšanu no 10,5 līdz 12 metriem. Pārbūves izmaksas varētu sasniegt 23 miljonus eiro. Iepirkumu uzraudzības birojā norādīja, ka vēl nav noteikts sūdzības izskatīšanas laiks.
Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārstāvji iecerējuši pabeigt piestātnes būvdarbus līdz 2027. gada beigām.
Pilnu teksta versiju lasiet: https://www.lsm.lv/
