LIAA un Rail Baltica ieviesēji pārrunā privāto investīciju piesaisti Rail Baltica projektam

in ,
Autors: Eiropas Dzelzceļa līnijas
Pirmavots: edzl.lv

Lai diskutētu par plašākām sadarbības iespējām ar mērķi piesaistīt starptautisko investoru uzmanību un veicinātu alternatīva finansējuma, t.sk. privāto investīciju, piesaisti Rail Baltica projektam, projekta centrālais koordinators RB Rail AS tikās ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) ārējo ekonomisko pārstāvniecību ārvalstīs vadītājiem un viņu vietniekiem. Privāto investoru piesaistei ir labs potenciāls, un jau notikušas pirmās sarunas ar starptautiskiem uzņēmumiem.

Tikšanās laikā RB Rail AS pārstāvji informēja LIAA par projekta virzību, atjaunotās izmaksu un ieguvumu analīzes pētījuma rezultātiem un finansēšanas plāna izstrādes progresu, kas ietver arī alternatīvā finansējuma piesaisti Rail Baltica projekta ieviešanai. Kā sarunā uzsvēra LIAA direktors Raivis Bremšmits, “Rail Baltica stratēģiskā nozīmība pēdējos gados ir tikai augusi, tādēļ arī no LIAA puses esam gatavi iesaistīties, lai palīdzētu ar nepieciešamo investīciju piesaisti projekta īstenošanā. Strādāsim ciešā sadarbībā ar Rail Baltica komandu, lai sagatavotu investoriem interesantu piedāvājumu līdzdalībai Rail Baltica infrastruktūras attīstībā”.

Tikšanās laikā abas puses vienojās aktīvi sadarboties, regulāri apmainoties ar informāciju, lai mērķtiecīgi uzrunātu iespējamos investorus. Kā viens no būtiskiem uzdevumiem tika minēta konkrētu Rail Baltica projekta posmu un objektu identificēšana, kas varētu būt pievilcīgi privātajām investīcijām. Tas radītu skaidru priekšstatu par investīciju piesaistes iespējām un ierobežojumiem. Vienlaikus jānoskaidro, kuriem posmiem varētu būt nepieciešams valsts budžeta atbalsts, ja privātie ieguldījumi nav iespējami. Tika arī uzsvērts, ka steidzami nepieciešama politiska vienošanās par pirmā posma apjomu Latvijā, lai turpinātu projekta īstenošanu un nodrošinātu nepieciešamo finansējumu.

“Cerīgi raugāmies uz LIAA plašo kontaktu loku visā pasaulē, lai kopīgiem spēkiem apzinātu privāto investīciju iespējas un nodrošinātu projekta turpmāko attīstību. Ar aģentūras kolēģu atbalstu jau ir notikušas sākotnējās tikšanās ar nozīmīgiem starptautiskiem dalībniekiem, tostarp lielu Francijas banku un Japānas infrastruktūras attīstītājiem, kuri ir izrādījuši interesi par projektu,” sacīja RB Rail padomes loceklis Arnis Kākulis.

Tāpat Arnis Kākulis uzsvēra, ka projekts ir sasniedzis nozīmīgu pagrieziena punktu – projektēšanas darbi prioritārajos projekta posmos tuvojas noslēguma fāzei, un tuvākajos mēnešos plānots uzsākt pamattrases būvniecību dienvidu posmā Latvijā. Projektā jau ir iesaistījušies vairāk nekā 300 starptautiskie un Baltijas valstu partneri, un noslēgti līgumi ar piegādātājiem vairāk nekā 4,7 miljardu eiro vērtībā. ES, ASV, Japānas un citu valstu potenciālo piegādātāju partnerība un interese liecina par pieaugošu lielu ārvalstu uzņēmumu vēlmi un gatavību strādāt reģionā, sniedzot ieguldījumu projektā.

Informāciju sagatavoja RB Rail AS