Lai sniegtu visaptverošu pārskatu par dzelzceļa projekta “Rail Baltica” gaitu, plāniem un nozīmīgākajām norisēm, šodien 25. novembrī notiks “Rail Baltica” Industrijas diena – digitāla konference, kas publiski būs pieejama gan esošajiem un potenciālajiem sadarbības partneriem, gan sabiedrībai, aģentūrai LETA pavēstīja “Rail Baltica” pārstāve Signe Lonerte.
Šajā pasākumā projekta īstenotāji, kā arī vietējie un starptautiskie partneri dalīsies atziņās par projekta turpmākās attīstības stratēģiskajiem virzieniem, sniegs praktisko informāciju par plānotajiem publiskajiem iepirkumiem, vienotiem projekta standartiem un vadlīnijām, aktualitātēm saistībā ar konsolidētajiem būvmateriālu iepirkumiem, informēs par dzelzceļa elektrifikācijas, kā arī kontroles, vadības un signalizācijas apakšsistēmu ieviešanas aktualitātēm. Papildus notiks diskusijas par plašāku sociāli ekonomisko ieguvumu iespējošanu “Rail Baltica” projekta ieviešanas rezultātā.
Pasākumā piedalīsies Igaunijas, Latvijas un Lietuvas satiksmes ministri, kā arī projekta kopuzņēmuma valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Agnis Driksna.
“Rail Baltica” Industrijas dienas noslēgumā notiks divas visaptverošas diskusijas par plašākiem ieguvumiem saistībā ar “Rail Baltica” infrastruktūras būvniecību. Pirmajā diskusiju blokā galvenā uzmanība tiks pievērsta priekšnosacījumiem, lai veicinātu konkurētspējīga tirgus un nākotnes transporta un mobilitātes pakalpojumu attīstību.
Noslēdzošajā diskusiju panelī uzmanība tiks vērsta uz galvenajiem aspektiem plašāku sociāli ekonomisko ieguvumu iespējām, ieviešot “Rail Baltica”, cita starpā, kā veicināt rūpniecisko attīstību, digitālo savienojamību, jaunu darba vietu radīšanu, universālu dzelzceļa pieejamību, “vienas lāpstas” principa ievērošanu, autoceļu, gaisa un jūras transporta pakalpojumu integrāciju, Eiropas zaļā kursa iniciatīvu ietveršanu.
Kā ziņots, “Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.