Autotransporta direkcijas Iepirkumu komisija, izpildot Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumā norādīto, ir pārvērtējusi konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem līdz 2030.gadam rezultātus. Tādējādi maršrutu tīkla daļā “Ventspils” uzvarētājs ir mainījies, bet sešās daļās tiks sludināts atkārtots konkurss, jo saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja norādēm neviens no pretendentu sagatavotajiem piedāvājumiem neatbilda konkursa nolikuma un/vai Tehniskās specifikācijas prasībām.
“Iemesls, kādēļ Iepirkumu komisijas lēmums tika mainīts, galvenokārt ir saistīts ar Tehniskā piedāvājuma precizēšanu. Lai nodrošinātu iespējami lielu konkurenci konkursā, Iepirkumu komisija pieļāva atsevišķu Tehniskā piedāvājuma punktu precizēšanu, piemēram, ļaujot precizēt autobusu izlaides, bet neļaujot mainīt autobusu skaitu, tomēr Iepirkumu uzraudzības birojs lēmumā norādīja, ka šādi precizējumi nav pieļaujami. Tādējādi, lai nekavētu iepirkuma procesu un lai iedzīvotāji iespējami ātri tiktu pie būtiski labākas kvalitātes sabiedriskā transporta pakalpojumiem, Iepirkumu komisija strikti ievēroja visas Iepirkumu uzraudzības biroja norādes un rezultātus pārvērtēja, atzīstot lielu daļu piedāvājumu par neatbilstošiem konkursa nolikumam,” norāda Autotransporta direkcijas Juridiskās daļas vadītāja Vizma Bahareva.
Iepirkumu komisija, pārvērtējot konkursa rezultātus, maršrutu tīkla daļā “Ventspils” par uzvarētāju atzina apvienību SIA “Sabiedriskais autobuss” un AS “Nordeka” (pirms tam par uzvarētāju tika atzīts pretendents AS “Talsu autotransports”). Tādējādi lotē “Ventspils” sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 3,97 gadi. Informācija par gaidāmajām pieturām autobusos tiks paziņota audio formātā un vizuāli, autobusi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu (wi-fi) un tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini. 44% autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem, 12% no visiem pakalpojumu nodrošināšanā izmantojamajiem autobusiem būs bezizmešu, bet 92% autobusu būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā. Pasažieru sēdvietas tiks numurētas ar cipariem, kas ir taktili un kontrastē ar pamatni. Uz šo daļu tika iesniegti trīs piedāvājumi – divi no tiem tika atzīti par neatbilstošiem, jo piedāvājums neatbilda konkursa nolikumam un Tehniskās specifikācijas prasībām.
Savukārt sešās maršrutu tīkla daļās – “Talsi, Tukums”, “Jelgava, Dobele”, “Valmiera, Valka, Smiltene”, “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Madona” un “Rēzekne, Ludza” – konkurss tiks sludināts atkārtoti, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikuma un/vai Tehniskās specifikācijas prasībām. Plānots, ka konkurss tiks izsludināts mēneša laikā.
Iepirkumu uzraudzības birojam lēmums par pārvērtētajiem konkursa rezultātiem jāsniedz viena mēneša laikā. Savukārt pretendenti pārsūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā par šo Iepirkumu komisijas lēmumu var iesniegt 10 dienu laikā.
Konkurss par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem līdz 2030.gadam 16 maršrutu tīkla daļās tika izsludināts 2019.gada jūlijā. Šā gada maijā tika nosaukti uzvarētāji 12 daļās, bet uz atlikušajām četrām daļām – “Ogre, Aizkraukle”, “Limbaži, Sigulda”, “Cēsis” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” – tika izsludināts atkārtots konkurss. Tajā tika iesniegti 32 piedāvājumi, kas šobrīd tiek vērtēti.
Piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētājiem, kas stāsies spēkā 2021.gada 1.augustā. Šajās piecās lotēs iedzīvotāji iegūs augstas kvalitātes sabiedriskā transporta pakalpojumus, kas tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,6 gadi. Informācija par gaidāmajām pieturām autobusos tiks paziņota gan audio formātā, gan vizuāli. Visi transportlīdzekļi būs aprīkoti ar elektronisku maršruta zīmi, drošības jostām, bezvadu internetu (wi-fi), kā arī tajos būs pieejami bezskaidras naudas norēķini. 40% autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem, bet 78% autobusu, tai skaitā mikroautobusu, būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā. Pasažieru sēdvietas tiks numurētas ar cipariem, kas ir taktili un kontrastē ar pamatni. Savukārt aptuveni 8% no visiem autobusiem, kas apkalos šīs maršrutu tīkla daļas, būs bezizmešu.
Par valsts SIA Autotransporta direkcija
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.
Informāciju sagatavoja Zane Plone, VSIA Autotransporta direkcija Sabiedrisko attiecību vadītāja.
Atbildēt