Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) šodien izskatīs sūdzības Autotransporta direkcijas konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021.gada novembra sākumam, liecina IUB informācija.
IUB izskatīs sūdzības, kuras iesniegusi AS “Rēzeknes autobusu parks”, AS “Rīgas taksometru parks” un AS “Cata”.
Vienlaikus pieteikumu iesniegšanas termiņš konkursā pagarināts līdz pirmdienai, 5.oktobrim.
Jau ziņots, ka Autotransporta direkcija šogad 14.augustā izsludināja konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem reģionālajā maršrutu tīklā līdz 2021.gada novembra sākumam.
Tādējādi iecerēts nodrošināt sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.
Ņemot vērā, ka jaunajos konkursos līgumi noslēgti piecās no 16 tīkla daļām, ir pagarināts termiņš, kad pārvadātāji, kas uzvarēs pārējās tīkla daļās, varēs sākt jaunā līguma izpildi. Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes regulai šobrīd spēkā esošos līgumus nav iespējams pagarināt, jo tiešs līguma piešķīrums vai oficiāla vienošanās par pakalpojumu valsts līguma pagarināšanu, vai prasība izpildīt noteiktas saistības attiecībā uz sabiedrisko transporta pakalpojumu sniegšanu var tikt piemērota tikai un vienīgi ārkārtas apstākļu gadījumos.
Konkurss izsludināts pakalpojumu nodrošināšanai 23 maršrutu tīkla daļās. Šajā konkursā aizvien tiks atsevišķi izdalīti vietējās nozīmes un starppilsētu maršruti. Kopējais maršrutu tīkla apmērs ir 62,2 miljoni kilometru.
Ņemot vērā, ka ar uzvarētājiem tiks slēgti īstermiņa līgumi, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no 16 grādiem līdz 24 grādiem atbilstoši sezonai, kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai. Starppilsētu maršrutos autobusu vidējais vecums nedrīkstēs būt mazāks par 10 gadiem un jābūt nodrošinātai iespējai autobusā iegādāties biļeti, maksājot ar bezkontakta norēķinu karti. Savukārt vietējās nozīmes maršrutos autobusu vidējais vecums nevarēs būt vairāk par 20 gadiem, bet katra atsevišķa autobusa vecuma nevarēs pārsniegt 25 gadus.
Iepriekš konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021.gada līdz 2030.gadam izraudzīti uzvarētāji 12 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs no kopumā 16. Tomēr pēc 11 sūdzību izskatīšanas IUB uzdeva Autotransporta direkcijai pārvērtēt rezultātus septiņās lotēs.
Savukārt četrās lotēs – “Cēsis”, “Limbaži, Sigulda”, “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” – konkurss noslēdzās bez rezultāta, tāpēc tika izsludināts atkārtoti. Arī šajā konkursā tika iesniegtas divas sūdzības, kuras gan abas IUB noraidīja. Šajā konkursā tika saņemti 32 pieteikumi un pašreiz notiek to izvērtēšana.
Atbildēt