Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Krievijas transportbūves uzņēmuma “Metrowagonmash” iesniegto sūdzību AS “Pasažieru vilciens” dīzeļvilcienu iepirkumā, liecina biroja publiskotā informācija.
“Metronwagonmash” konkursā apstrīdēja prasības par sarunu procedūrā noteiktajām sertificēšanās prasībām dīzeļvilcieniem. Tomēr, pārbaudot un izvērtējot lietas materiālus, iesniegumu izskatīšanas komisija atzina, ka “Metrowagonmash” iesniegums par rīkoto sarunu procedūru nav pamatots.
IUB iesnieguma izskatīšanas komisija atļāvusi “Pasažieru vilcienam” turpināt iepirkuma procedūru, slēgt līgumu sarunu procedūrā un atstāt spēkā kandidātu atlases nolikumu.
Jau ziņots, ka “Pasažieru vilciena” iepirkumā par astoņu jaunu pasažieru pārvadāšanai paredzētu dīzeļvilcienu piegādi pieteikumus iesnieguši pieci kandidāti – “Metrowagonmash”, “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF), “Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz”, “Kryukovsky Railway Car Building Works”” un “Stadler Polska”.
“Pasažieru vilciens” līgumu par dīzeļvilcienu piegādi plānots parakstīt līdz šā gada 31.decembrim, tas nozīmē, ka nepilnu trīs gadu laikā iepirkuma uzvarētājam vilcieni būs jāuzprojektē, jāsaražo, jāpiegādā un arī jāsertificē.
Iepirkumu par astoņu jaunu dīzeļvilcienu piegādi “Pasažieru vilciens” izsludināja 2020.gada 2.maijā. Sākotnējais pieteikumu iesniegšanas termiņš bija 5.jūnijs, taču pēc potenciālo piegādātāju lūgumiem saistībā ar ārkārtējo situāciju vairākās pasaules valstīs un tās ietekmi uz dažādu institūciju darbu un dokumentu sagatavošanu, termiņš tika pagarināts līdz 19.jūnijam.
Jauni dīzeļvilcieni “Pasažieru vilcienam” nepieciešami, lai pēc iespējas drīzāk aizstātu šobrīd uzņēmuma rīcībā esošos DR1A modeļa vilcienus ar ASV sankciju sarakstā iekļautā Krievijas uzņēmuma “Zvezda” dzinējiem.
“Pasažieru vilciens” ir dibināts 2001.gadā. “Pasažieru vilciens” ir vienīgais iekšzemes sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējs, kas pārvadā pasažierus pa dzelzceļu Latvijas teritorijā. “Pasažieru vilciens” pieder valstij.
Atbildēt