Premjers aizvien gaida Linkaita skaidrojumu par reģionālo pārvadājumu iepirkumu

LETA, 11/06/2020

Post image for Premjers aizvien gaida Linkaita skaidrojumu par reģionālo pārvadājumu iepirkumu

Ministru rezidents Krišjānis Kariņš (JV) aizvien gaida satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) skaidrojumu par reģionālo pārvadājumu iepirkumu, trešdien žurnālistiem sacīja Kariņš.
Ministru prezidents uzsvēra, ka iepirkums par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021.gada ir liels, tāpēc viņš aizvien gaida satiksmes ministra skaidrojumu par uzstādījumiem, rīkojot šo iepirkumu, kā arī – vai tika ņemtas vērā sabiedrības intereses.
Premjers piebilda, ka Ministru kabinetā vēl plānotas diskusijas par to, kā tika veikts konkrētais iepirkums. Vienlaikus Kariņš norādīja uz nepieciešamību sakārtot iepirkumu jomu.
Jau vēstīts, ka maijā konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021.gada tika izraudzīti uzvarētāji 12 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs no kopumā 16. Savukārt Iepirkumu uzraudzības birojā tika iesniegtas 11 sūdzības par konkursu.
Linkaits aģentūrai LETA sacīja, ka reģionālo pārvadājumu iepirkuma nolikums tika sagatavots atbilstoši visu normatīvu prasībām, un tā kritēriji bija skaidri, vienlīdzīgi un vērsti uz kvalitatīvākā piedāvājuma noteikšanu.
“Reģionālo autobusu pārvadājumu veicēji tiek izvēlēti reizi desmit gados. Jau iepirkuma nolikuma sagatavošanas gaitā notika konsultācijas gan ar Iepirkumu uzraudzības biroju (IUB), gan Konkurences padomi (KP) un citām institūcijām, nodrošinot, lai nolikums atbilstu normatīvu prasībām,” norādīja ministrs, skaidrojot, ka iepirkuma nolikumu un tā atlases kritērijus tirgus dalībnieki aktīvi apstrīdēja, un no 38 apstrīdētajiem punktiem par koriģējamiem IUB atzina tikai trīs.
Ministrs pauda pārliecību, ka iepirkuma kritēriji dalībniekiem bija skaidri, vienlīdzīgi un vērsti uz kvalitatīvākā piedāvājuma noteikšanu.
Tāpat Linkaits pauda, ka konkursa galvenais uzdevums ir nodrošināt, lai pasažieri iegūst labāku, augstākas kvalitātes pakalpojumu, savukārt valsts budžetā varētu ticami prognozēt nepieciešamo līdzekļu apmēru ilgtermiņā, sadalot atbildību par zaudējumu segšanu starp valsti un pārvadātāju.
Linkaits uzsvēra, ka ar šo konkursu arī tiek ieviesta stingrāka kontrole par sniegtā pakalpojuma kvalitāti un iespēja valstij elastīgāk mainīt pārvadājuma apmēru atbilstoši mainīgajam pieprasījumam.
“Kā redzam, sacensība ir bijusi spraiga, tajā piedalījās visi lielākie pašlaik strādājošie pasažieru pārvadātāji. Neviens no pretendentiem, kas piedalījās konkursā, nav saņēmis visu, uz ko pretendēja iepirkumā, tātad godīga konkurence ir tikusi nodrošināta,” teica ministrs, skaidrojot, ka IUB var atcelt iepirkumu komisijas lēmumu kādā no iepirkumu daļām un uzdot komisijai konkrēto daļu izvērtēt atkārtoti.
Satiksmes ministrija ir sagatavojusi starpziņojumu valdībai par konkursa gaitu. Pašlaik notiek tā saskaņošana ar citām ministrijām, un pēc tam starpziņojumu virzīs izskatīšanai valdībā.
Ministrs norādīja, ka teorētiski pastāv iespēja, ka valsts, izskatot kārtējā gada budžeta pieprasījumus, nolemj nepiešķirt līdzekļus reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem. Tad līgumi ar pārvadātājiem nebūs spēkā un pārvadājumi lauku reģionos var tikt nodrošināti uz komerciāliem pamatiem.

Laure

Labdien,
Es rakstu, lai informētu jūs, ka mēs piedāvājam individuālie aizņēmumi ar 2% procentu likmi. Mēs varam dot jums aizdevumus, lai iegādātos traktorus vai zemi, lai jūs varētu veikt lauksaimniecību, tirdzniecību, ieguldījumus vai citas lietas, ko vēlaties darīt. Sazinieties ar mums tieši pa pastu: sduplens@gmail.com 

Ar cieņu

Iepriekšējais raksts:

Nākamais raksts: