Kur paliek autoceļiem paredzētā nauda?

Iveta Daine, 28/03/2013

Autoceļi

Mīti un patiesība

Veiksmīgi Latvijas ceļu būvē ir iesaistījusies Vācijas kompānijas Strabag AG filiāle Latvijā SIA Strabag. Agrākā Šlokenbeka. Piedalīšanos konkursos, finansējuma sadali un ceļu kvalitātes problēmas vērtē uzņēmuma valdes priekšsēdētājs MĀRIS PAIDERS, kurš pats ceļu būvē strādā kopš 1976. gada. Šajā sarunā ceļu būvētājs apgāž sabiedrībā valdošos mītus par iepirkumiem nozarē.


Mīts: pieredze un gudrība palīdz uzvarēt iepirkumos

M. Paiders: „Nekas cits negarantē uzvaru kā vienīgi gadījums. Cerējām tikt pie Ventspils virziena ceļa posma rekonstrukcijas starp Kandavu un Talsiem, kas paredzēta šogad. Esam tuvumā, turpat blakus ir mūsu karjers, netālu asfalta ražošanas rūpnīca. Likās, ka Strabag ir lieliskas iespējas uzvarēt šajā konkursā, bet tā nenotika. Kad ieraudzījām uzvarētāja cenu konkrētajā ceļu posma būvei, mums radās jautājums – kā to vispār var izdarīt!? Kopā bija vismaz septiņi pretendenti un, man par brīnumu, izrādījās, ka mūsu kompānijai bija ceturtā vai piektā zemākā cena. Es nebrīnītos, ja Strabag būtu otrā cena, bet vismaz trīs ceļinieki solīja būvēt par vēl mazāku finansējumu, lai gan tieši mums bija rēķināti daudz zemāki izdevumi transportam. Tātad visu nosaka veiksmīgs gadījums.”

Mīts: citi blēdās un nebūvē tā, kā prasa pasūtītājs

Ienākt lai lasītu pilnu rakstu. (Neesi abonents? Pievienojies jau šodien!)

Iepriekšējais raksts:

Nākamais raksts: