Iepirkumos draugu nav, ir tikai partneri!

iepirkumi, 29/08/2013

Post image for Iepirkumos draugu nav, ir tikai partneri!

Pirms deviņiem gadiem SEB grupā Zviedrijā iepirkumu komanda piedzīvoja būtiskas izmaiņas – tika uzstādīti jauni mērķi, kuru galvenais uzdevums bija ne tikai orientēties uz apgādi, bet fokusēties arī uz sadarbības partnera reputāciju, sociāli atbildīgu rīcību, ilgtermiņa sadarbību un komerciālu izdevīgumu. Jaunās pieejas vaininieks bija zviedru speciālists, kurš bija mācījies un strādājis ASV. Tobrīd par Iepirkumu pārvaldes vadītāju SEB bankā Latvijā kļuva ARNOLDS KARDELS, kurš pirms tam bija SEB bankas Personāla pārvaldes vadītājs. Ar viņu šī saruna par SEB bankas komerciālajiem iepirkumiem.

Kāpēc jauno iepirkumu komandu veidoja speciālists tieši no ASV?

ASV un Anglijā iepirkumi ir attīstījušies kā patstāvīgs virziens krietni agrāk nekā citās valstīs. Ekonomiskās lejupslīdes laikā iepirkumiem tika pievērsta pastiprināta uzmanība – lai saglabātu kaut kādu peļņas normu, uzņēmumi koncentrējās uz izdevumu samazināšanu, jo, kā zināms, peļņu neveido tikai ienākumi. Konkurētspēju var paaugstināt, arī samazinot izdevumus, un to var panākt ar efektīviem iepirkumiem. Zināšanas par iepirkumiem visā pasaulē kļūst arvien pieprasītākas, un ikviens lielais uzņēmums apmāca savus pārdevējus, apmācībā ieliekot milzums līdzekļu.

Kas bankā mainījies, kopš sākāt nodarboties ar iepirkumiem?

Ienākt lai lasītu pilnu rakstu. (Neesi abonents? Pievienojies jau šodien!)

Iepriekšējais raksts:

Nākamais raksts: